Igazán szép napos idő várta a junior Európa-bajnokság versenyzőit és nézőit. Mivel a futamon maximum negyven versenyző állhat egyszerre rajthoz, ezért a szombati időmérő döntött, hogy kik mérettethetik meg magukat az EB-futamon vasárnap. 81 versenyző nevezett a futamra, ebből 71-en el is indultak a versenyen. A gépátvétel és a szabad edzések után elkezdődött az időmérés. Két kvalifikációs edzést tartottak, mindkettőből az első húsz pilóta jutott a döntőbe. Rajtuk kívül a két 21. pilóta tartalékként várhatta a vasárnapot, hátha valaki nem indul el.

Időmérő A:
1. Paschinskiy, Alexandr (UKR, KTM) 02:04.96
2. Michael, Stefan (D, KTM) +00:01.04
3. Neugebauer, Filip (CZ, KTM) +00:01.59
.
.
.
13. Lécz Gergely (H, Suzuki) +00:05.77
15. Déczi Balázs (H, Kawasaki) +00:06.03
19. Czúni László (H, Kawasaki) +00:07.63
31. Sáska Ferenc (H, Honda) +00:15.38
33. Hényel Ágoston (H, Yamaha) +00:23.07

Időmérő B:
1.Kulhavy, Josef (SK, Kawasaki) 02:06.27
2.Gelazninkas, Arunas (LT, KTM) +00:01.04
3.Sevostianov, Gennadi (RUS, Yamaha) +00:01.04

5. Borka János (H, KTM) 02:02.97

Nagyon gyors tempót diktáltak az élmenők. Ezt jól jelzi, hogy mindkét pilóta, aki az időmérőkön első lett, 54 km/h körüli átlagsebességet produkált a két kilométer hosszú pályán. Nem mellékesen 60 méter szintkülönbséget kellett legyőzniük a résztvevőknek. Sajnos csak négy magyar versenyző jutott be a vasárnapi döntőbe. De ezt pozitívumnak is tekinthetjük, tavaly ugyanis csak hárman vehettek részt a döntőben.

Még a szabad edzés alatt a 64-es rajtszámú Jovan Vukajlovic (YU, Kawasaki), elesett és kiment a térde, emiatt számára verseny véget ért. Az időmérő futam alatt a 26-o rajtszámú Patrik Kallinger (A, Kawasaki) és a 89-es rajtszámú David Sauper (SLO, Yamaha) versenyzők szenvedtek balesetet. Mindkét motorosnál csuklótörést állapítottak meg a mentősök.

A magyarok közül egyedül Borka János volt elégedett, a szombati teljesítménye alapján őtőle várhattuk a legtöbbet vasárnap. Czúni László és Déczi Balázs motorjai nem működtek kifogástalanul. Déczi a lyukas hűtővel, Czúni pedig a nem tökéletesen dolgozó futóművel küzdött.

Bár vasárnap délelőtt még erős szél fújt a pálya környékén, délutánra ez is csökkent és igazán meleg lett. Délelőtt 9-től folyamatosan futottak be a nézők a pályához, az igazi tömeg azonban 11 után érkezett, az első verseny kezdetére. Ezen már nem minden versenyző indult el, csak tizenöten álltak rajthoz a 29-ből.

A verseny komoly problémák nélkül zajlott le. A kisebb létszámnak köszönhetően a rajt simán ment. Hamar elhúztak a legjobbak a mezőnytől, és egyre növelték előnyüket. Elöl nem volt komoly harc, szinte mindenki maga ment és egyre nőtt köztük a távolság. A 80-as rajtszámú Günter Schmidinger a hetedik körig a második helyen motorozott, de kiesett, így mindenki előrébb lépett. A középmezőnyben láthattunk egy-két kifékezést, előzést. Tizenkét kör után intették le a futamot.

A nem kvalifikáltak versenye:

1. Obermair, Manuel (A, Kawasaki) 26:24.71 51.79 km/h
2. Kruglyk, Andrey (UKR, Yamaha) +00:28.45
3. Demchenko, Anton (UKR, KTM) +00:46.46
.
.
.
10. Sáska Ferenc (H, Honda) +01:34.08
Hényel Ágoston (nem állt rajthoz)

Egy Európa-bajnoki motokrossz verseny két futamból áll. Minden (kvalifikált) versenyző indul mindkét futamon. Lehetőség van a két futam között a motorok javítására is. Mindkét futam 30 perces plusz két körös volt. Erre a szabályra azért van szükség, mert rossz időben a talaj állapota hamar romlik, ami nagyon hosszúra nyújtaná a versenyeket. Így ha körök számában adnák meg a távot, ugyanaz a verseny jó és rossz időben teljesen más időtartamú lenne.

Délután fél kettőkor indult az Európa-bajnokság első futama. A versenyzőket a futam előtt egy kis gyűjtőbe terelik, és innen engedik ki őket a kvalifikációs sorrendnek megfelelően, 4 másodpercenként a rajtgéphez. Ott kiválasztják a számukra leginkább megfelelő rajthelyet. Aki hátul végzett, az a maradék helyek egyikére áll.

A rajt az egyik legfontosabb része a versenynek. A startnál sok minden eldőlhet, mert a negyven méter széles pálya az első kanyarnál 15 méterre szűkül. Nézői szemmel nagyon látványos a rajt, remeg a talaj, ahogy a negyven motor padlógázzal nekilódul az emelkedőnek.

Az első EB-futamban komoly fennakadás nélkül elfordultak a nyitó kanyarban a motorosok, néhányan azonban összeakadtak. Így járt Déczi és Czúni is, akik emiatt visszaestek. Czúni László keményen hajtott. Ez sajnos vissza is ütött, mert a 11. körben bukott és fel kellett adnia a futamot. Még eddig sem jutott Lécz Gergely, aki már az első körben búcsúzott, a Suzuki üzemanyag-ellátása ment tönkre.

Hihetetlen tempót diktált a mezőny, mindenki tövig húzta a gázt. Hatalmas ugratásokat láthattunk, volt, aki még színezte is és kissé elfordította a levegőben a motorját. Ebben a versenyben folyamatosan küzdöttek a motorosok, aminek a nézők örültek igazán, hiszen a verseny végéig élvezetes harcnak lehettek szemtanúi. Különböző okokból nyolc versenyző nem tudta befejezni a futamot. Borka János volt a legeredményesebb magyar. Bár ő a rajtnál kissé hátrébb szorult, kihasználva a hazai pálya előnyét, folyamatosan jött föl. Végül sikerült az ötödik helyen célba érnie.

Az első futam végeredménye:
1.Kulhavy, Josef (SK, Kawasaki) 34:46.89 52.44 km/h 25 pont
2.Spindler, Miha (SLO Yamaha) +00:18.90 22 pont
3.Kempelis, Filips (LV, Yamaha) +00:27.14 20 pont
4.Paschinsky, Alexandr (UKR, KTM) +00:34.83 18pont
5.Borka János (H, KTM) +00:43.73 16 pont
.
.
28.Déczi Balázs (H, Kawasaki) +1 kör
Czúni László (H, Kawasaki) + 5 kör
Lécz Gergely (H, Suzuki) + 16 kör

Az első futam után volt egy kis pihenő, amikor a nézők a büfékben olthatták szomjukat és elverhették éhségüket. A barátságos időben szép számmal érkeztek motorosok is. Számukra több árus is kínált ruhákat, szemüvegeket, gumikat és motoralkatrészeket is. A pihenő alatt 20 tűzoltó locsolta pályát, hogy csökkentse a port verseny közben. Egy földmunkagép pedig a talaj felületét simította el.

Négy órakor indult a második futam, ekkorra már hatalmas tömeg gyűlt össze a pálya mellett. Mivel ez volt az utolsó esély a pontszerzésre, már egy versenyző sem tartalékolt. Ennek is köszönhető, hogy a rajt utáni első kanyarban összeszaladt a mezőny második fele és többen elestek. Köztük sajnos Déczi Balázs is, aki kitartó küzdelemben, többeket megelőzve végül a 24. helyen zárta a futamot.

Az élen haladók ezúttal sem kímélték gépeiket. Nem akármilyen emelkedőkkel kellett megküzdeniük. Volt olyan néző, aki a verseny szünetében megpróbált gyalog feljutni az egyiken, de mindig visszacsúszott.

Sajnos Lécz Gergelyt ezúttal is technikai hiba vetette vissza, a 12. körben egy meghibásodás miatt ki kellett állnia. Czúni László korábbi bukását követően nem volt száz százalékos, ezért jónak nevezhető a 21. helyezése.

Ezúttal is remekül versenyzett az országos bajnokságban harmadik Borka János, aki most a hetedik helyen zárta az EB-futamot. Sikeréhez bizonyára hozzájárult az is, hogy KTM-je új villát, hengert és kipufogót kapott.

A második futam végeredménye:
1. Gelaznikas, Arunas (LT, KTM) 35:17.32 51.69 km/h 25 pont
2. Spindler, Miha (SLO, Yamaha) +00:11.98 22pont
3. Eder, Sebastian (SLO, Yamaha) +00:15.66 20pont
4. Sevastinov, Gennadi (RUS, Yamaha) +00:30.87 18pont
.
.
.7. Borka János (H, KTM) +00:47.13 14pont
21. Czúni László (H, Kawasaki) +02:04.30
24. Déczi Balázs (H, Kawasaki) +02:32.09
Lécz Gergely (H, Suzuki) nem fejezte be a versenyt

Az EB állása:
1. Spindler, 44 pont
2. Kempelis, 38
3. Kulhavy, 37
4. Eder, 35
5. Gelazninkas, 34
6. Borka, 30

Összességében egy nagyon jó versenyt láthattunk. A nézők kultúrált körülmények között, szép környezetben nézhették végig a versenyt, a rendezők kitettek magukért.