Amint korábban írtuk, Lengyelországban tovább élhet a modellváltást követően a jelenlegi Opel Astra. Az Opel másfél órával ezelőtt kiadott sajtóanyagával megerősítette ezt a feltételezést.

Az Opel Polska gliwicei gyára az Opel Agila mellett ősztől a jelenlegi Astrát is gyártja. A tervezett mennyiség évente 40 000 autó. A lengyel mellett más kelet-közép-európai piacokon lesz kapható az Astra Classic II. Köztük természetesen Magyarországon.

Michael J. Burns, a GM Europe elnöke így kommentálta a döntést: “Logikus, hogy a jelenlegi Astra gyártásával bővítsük a lengyelországi gyár tevékenységét. Saját tapasztalatunkból jól tudjuk, hogy a helyben gyártott és kedvező árú modell sikeresen tudja kiegészíteni az Opel kínálatát Közép-Európában.”

Ötajtós ferdehátú, négyajtós limuzin és kombi karosszériával is kapható lesz az új Astra Classic. Megjelenésének ideje a következő Astra generáció bemutatkozásától függ, mivel új Astra nélkül értelmetlenség volna Astra Classicról beszélni. Az új Astra jövő tavasszal lesz kapható. Bemutatóját azonban már idén megtartja az Opel, ősszel, Frankfurtban.

A motorkínálat a nemrég kifutott Astra Classichoz hasonlóan minden bizonnyal korlátozottabb lesz a jelenleginél.

Listaárakról még nagyon korai beszélni. Ehhez sem a következő Astrák árát nem ismerjük, sem a Classichoz elérhető motorok listáját. A mostani ötajtós Astra Viva 2,55 millió forintos induló ára körülbelüli viszonyítási pontként szolgálhat.

Hazánkban a kezdetben Szentgotthárdon összeszerelt Astra a piac legnépszerűbb, majd második legnépszerűbb típusa volt a Suzuki Swift mögött. 2002 közepétől eltűnt a kínálatból a nagyon keresett Astra Classic, mivel motorjai nem feleltek meg az Euro 3 károsanyag-kibocsátási szabványnak.

Az Opel Polska gliwicei üzeme az Opel Agila kizárólagos gyártója. Az elmúlt esztendőben több mint 85 000 autó készült ott, amelyek 95 százalékát európai piacokra illetve Kínába exportálták.