Négy éve verhetetlen a Peugeot Új-Zélandon, és csakúgy mint tavaly, idén is kettős győzelmet arattak. Marcus Grönholm rajt-cél győzelmet aratatott. Már pénteken magához ragadta a vezetést, amit a futam végéig megőrzött. A pénteki kilenc gyorsasági szakaszból hetet megnyert a világbajnok. A fennmaradó két gyorson Richard Burns bizonyult a legjobbnak. Őt elsősorban az lassította le, hogy az első napon elsőként kellett a pályákon áthajtania, mivel az összetettben ő vezet.

Bemutatkozott a futamon az új Ford Focus WRC is. Markko Martin az első napon a második helyen állt az összetettben. Igen jól ment a Forddal a norvég Petter Solberg is, aki Burns-t megelőzve, harmadikként zárta a pénteki napot.

Armin Schwarz hatalmasat esett a Hyundai Accent WRC-vel. Körülbelül 180 km/h-s sebességgel csúsztak le az útról. Az autóból nem sok maradt, de a versenyzők megúszták sértetlenül. Colin McRae is összetörte a Citroën Xsarát. A hatodik gyorsaságin az egyre húzósabb tempónak köszönhetően sziklának ütköztek.

Második nap még jobban ment a Fordnak. Martin, az ifjú tehetség nagyon begyorsult: megnyerte a 11., 12. és 13. gyorsaságit. Ő volt a versenyen az első pilóta, aki a Peugeot-k előtt végzett. Grönholm a 13. szakaszon még borult is egyet, de tovább tudott menni.

Előnye azonban Martinnal szemben 26 másodpercre csökkent. Az új Focus viszont nem bírta tovább és megállt a 14. szakaszon. Ezt követően formálissá vált a harc, hiszen Grönholm majd egy perccel vezetett Burns előtt, aki a nap folyamán megelőzte Solberget és egy perces előnyre tett szert vele szemben.

Jól hajtott a Citroën fiatal versenyzője, Sébastien Loeb, aki először indult Új-Zélandon. Ennek ellenére a negyedik helyen zárta a napot. Nagy meglepetésre a pontszerző hatodik helyen találkoztunk szombaton Alister McRae nevével, aki Mitsubishi Lancerrel indul. A japán márka ugyanis nem vesz részt hivatalosan a világbajnokságon. Harri Rovanpera, a Peugeot harmadik versenyzője, a 14. szakaszon esett ki: lecsúszott az útról és összetört az autó. Tommi Mäkinen öt perces büntetést kapott, mert sebességtúllépésen érték két gyorsasági között.

Az élbolyban nem történt érdemleges változás vasárnap. Nagyon mentek a Peugeot-k, szinte azonos időket autózott a két élmenő. Solberg úgy gondolta, nem kockáztat, inkább megőrzi biztos harmadik helyét. Loeb maradt negyedik, fontos pontokkal gazdagítva a Citroënt és önmagát. Carlos Sainz ugyanis csak a 12. lett, pontot nem szerzett.

Toni Gardemeister behozta a Skodát az ötödik helyre, Didier Auriol nyolcadik lett, ezzel hat pontot szereztek a Skoda csapatnak Alister McRae végzett a hatodik helyen, neki három pont volt a jutalma. Mögötte fejezte be az új-zélandi versenyt a négyszeres világbajnok Tommi Mäkinen, aki egyéniben 2, csapatban 3 pontot kapott.

Egyetlen pontot szerzett a Ford csapat a Duval-Prevot párosnak köszönhetően, akik egyéniben a kilencedikek lettek Martin idejeiből egyértelműen látszik, hogy nagyon versenyképes az új Focus WRC.

22. világbajnoki futamgyőzelmét szerezte meg vasárnapi elsőségével a Peugeot 206 WRC. A Peugeot csapat átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben is, ahol öt pont az előnyük a Citroënnel szemben. Egyéniben továbbra is Richard Burns áll az élen ám felzárkózott mögé Marcus Grönholm is, akinek ez volt a 14. elsősége. A Peugeot-k mögött a három citroënes pilóta áll.

Az Új-Zéland Rali végeredménye:

1. Grönholm-Rautiäinen (Peugeot 206 WRC) 3:45:21.2
2. Burns-Reid (Peugeot 206 WRC) +1:08.7 perc
3. Solberg-Mills (Subaru Impreza WRC) +2:09.8 p.
4. Loeb-Elena (Citroën Xsara WRC) +4:15.4 p.
5. Gardemeister-Lukander (Skoda Octavia WRC) +8:13.8 p
6. A. McRae-Senior (Mitsubishi Lancer Evo) +9:14.2 p.
7. Mäkinen-Lindström (Subaru Impreza WRC) +9:50.2 p.
8. Auriol-Giraudet (Skoda Octavia WRC) +10:08.6 p.

A világbajnoki pontverseny állása:

Egyéni:
1. Burns, 26 pont
2. Grönholm, 20
3. Loeb és C. McRae, 17-17
5. Sainz, 16
6. Martin, 13.

Konstruktőrök:
1. Peugeot, 49 pont
2. Citroën, 44
3. Ford, 26
4. Subaru, 22
5. Skoda, 12
6. Hyundai, 3

Következő verseny: Argentin Rali, május 9-11.