Dr. Larry Burns, a General Motors kutatási, fejlesztési és tervezési alelnöke elmondta, hogy fel akarják gyorsítani a folyékony hidrogén tárolására és elosztására irányuló fejlesztést, mivel a sűrített és a cseppfolyós hidrogén sok lehetőséget rejt magában.

A jövő üzemanyagának tartott cseppfolyós hidrogén számtalan előnnyel rendelkezik majd, többek között növelheti a járművek hatótávolságát is.

Christoph Huss, a BMW-csoport tudomány- és közlekedéspolitikai vezetője szerint az együttműködés egy globális szabványt létrehozására irányul.

2010 körül a GM/Opel és a BMW is megfizethető áron szeretne hidrogénhajtású autókat forgalmazni. Ehhez már ma ki kell dolgozni a szabványokat, és megtalálni a műszakilag és költségszinten is megfelelő megoldást.

A kifejlesztés alatt álló folyékony hidrogén csatlakozó az Európai Integrált Hidrogénprojekt (European Integrated Hydrogen Project – EIHP) tervezetéhez igazodik.

Az első országos lefedettségű töltőállomás-hálózat Németországban készül el. A hidrogénkutak száma 10 000 körüli lesz.