Németországban egyre többeknek jelent gondot a kisteherautók gyorsasága. A futárszolgálatok és más vállalkozások kisteherautói az egyre fejlettebb turbódízel motorokkal gyakran 160 km/órás, vagy még magasabb végsebesség elérésére képesek.

Míg a 2,0 és 3,5 tonna közötti haszonjárművek száma 28 százalékkal nőtt Németországban az elmúlt hat évben, addig az ilyen teherautókat részesedése a súlyos balesetekben közel 40 százalékkal lett magasabb.

Az ADAC, a legnagyobb német autóklub mérései szerint a kisteherautók átlagos sebessége autópályán 121 km/óra. Ez alig kevesebb a személyautókénál, amelyek átlagos sebessége 134 km/h volt.

A nagyon hasonló tempóra képes kisteherautók fékútja száraz úton 100 km/óráról mintegy 47-50 méter, míg egy alsó középkategóriás autó 40-42 méteren belül megáll.

Erre a tényre és a balesetek növekvő számára reagálva a legtöbb tartomány közlekedési minisztere 120 km/órás általános sebességkorlátozás előírását követeli autópályán az érintett haszonjárműveknek. A német autópályákon nincs általános érvényű sebességkorlátozás.

Hazánkban, ahol a 3,5 tonna alatti haszongépjárműpark zömét szívódízel Ford Transitok, vagy Mazda és Toyota kisteherautók adják, ez a probléma nem ennyire égető, de szintén ismert.