Mitől kupé egy kupé? Nem kis részben attól, hogy kétajtós. Akár ferdehátú, akár lépcsőshátú kupékra gondolunk, alapfeltétel a két oldalajtós karosszéria. A Mercedes most a kétajtós CLK fölé pozícionált kupé kigördítését tervezi. A négyajtós újdonság az E-osztályra épül. Neve várhatóan CLE lesz.

Marad a négy kerek fényszóró az orr-részen, de a lámpákat műanyag borítás mögé bújtatja a Mercedes. A Mercedes kupéhagyományokhoz hűen a háromágú csillag a motorházról a hűtőmaszkra költözik.

A tetőív jóval lendületesebb a limuzinnál. A szerényebb fejteret a négyajtóstól eltérő kialakítású hátsó üléssel igyekszik ellensúlyozni a Mercedes-Benz.

Elsőként csak benzines motorokkal lesz kapható a CLE. A keret nélküli oldalajtókkal csillogó kupé hat- és nyolchengeres motorokat kap. A limuzinból ismert motorok teljesítménye 177 és 476 lóerő közötti.

Később a CLE dízelmotorral is megvásárolható lesz. A 270 CDI-vel indul a kínálat, amelynek csúcsán az E 400 CDI V8-as turbódízele áll. A 2004-re várható felső középkategóriás kupé megjelenéséig a Mercedes is részecskeszűrővel látja el a dízelmotorokat.

Egy egészen szűk piaci résbe kíván betörni a Mercedes, ami szinte egyet jelent a rés megteremtésével. Négy oldalajtós kupét az Audi is tervezett az A4-es alapjaira, de végül elvetette az ötletet. A fő német konkurensek kétajtós kupét terveznek egy felső középkategóriás limuzin műszaki hátterével. Audi várhatóan a Nuvolari quattro tanulmányt viszi el a sorozatgyártásig, de nem az A8, hanem a következő A6 alapjaira.