Két legfontosabb gumiabroncs típusát váltja fel újjal a Michelin. Az Energy hétköznapi autókra, az új Pilot Sport a legnagyobb teljesítményű kocsikra való. Az Energy jelentőségét jelzi, hogy csak tavaly 26 millió kelt el belőle. Adásidőnk alatt 1500 Energy gumiabroncsot vásárolnak meg Európa különböző pontjain.

Elsőként a Renault Mégane II-n jelent meg az új Energy. Száraz és nedves úton is felülmúlja elődjét, amely még most is a piac legjobbjai közé tartozik. Elsősorban a nedves úton mutatott tulajdonságaival emelkedik ki kategóriájából az új Energy.

Három sebességindexszel készül az új Energy. A T-jelűek 190, a H-indexűek 210, a V-vel jelöltek 240 km/órás sebességig használhatók. 90 km/óráról fékezve nedves úton három méterrel hamarabb megáll vele az autó, mint közvetlen elődjével. A tapadás javítása mellett az élettartam is nőtt.

A gördülési ellenállást sebességindextől függően 4,5 illetve 6 százalékkal sikerült leszorítani a korábbi Energyvel összehasonlítva. Ezzel csökken az autó fogyasztása és szén-dioxid kibocsátása.

Aszimmetrikus mintázattal készül az új Energy. A futófelület mintázata a belső vállon sűrűbb és jobban tapad, a külső vállrész pedig erősebb és merevebb. A futófelület lamellái nedves úton “átvágják” a vízfilmet. A lamellák a következő ütemben ablaktörlőszerűen eltávolítják az útról a nedvességet. A gumi így szinte száraz aszfalttal érintkezik, ami sokat javít a tapadáson. Két kiegészítő acélöv növeli meg az abroncs merevségét és élettartamát.

A gumik kipróbálásakor már az éppen vezető kollégákat kívülről nézve is látható volt, hogy meglepően gyorsan veszik a vizes kanyarokat. A vizesre locsolt pályán saját próbáink tanúsága szerint is remekül tapadt az abroncs.

43 méretben kapható a Michelin Energy. 13-tól 16 colig terjed a méretválaszték. A legszerényebb változat a 135/80 R13 T. Ebből a sorozatból a 205/55 R 16 H és V a legszélesebb és legperesebb abroncs.

2002-ben 26 millió Energy abroncsot értékesített a Michelin. Ez óránként 3000 darabot jelent, éjjel-nappal. Hatalmas darabszámát olyan sikeres típusoknak köszönheti az abroncs, amelyek első szerelésként kapják. Az újdonságot már jóváhagyták a Peugeot 206, a Renault Mégane mellett az ötödik generációs Golfra és az új Audi A3-ra is. Az Energy-t a Renault Clio méretű autóktól a Ford Mondeo jellegű középkategóriás családi autókig ajánlja a Michelin.

Rendkívül igényes közönségnek szól a másik újdonság. A Pilot Sport a nagyteljesítményű gumiabroncsok legfelső osztályába tartozik. Mintázatát a Forma-1-ben szerzett tapasztalatok alapján fejlesztette ki a Michelin.

Számos neves sportautó gyártója már jóváhagyta az új Pilot Sportot. A Porsche 911 GT3 mellett a közeljövőben véglegesíti a jóváhagyást a BMW az M3-ashoz, a Mercedes-Benz az SLR sportkupéhoz. A Porsche Carrera GT mellett valószínűleg az Audi RS6 sportlimuzin is is Pilot Sport gumikat kap első szerelésként. A megcélzott autók között találjuk az 1001 lóerős, 406 km/órás sebességre képes Bugatti EB 16•4 Veyron szériaváltozatát.

A Pilot Sport a sportosan vezetők és erős autóik igényeit elégíti ki. Kifejlesztésénél így nem az élettartam hosszúsága volt a lényeg. A tervezők a páratlanul jó kezelhetőségre és az elérhető legjobb tapadásra helyezték a fő hangsúlyt.

A legfontosabb újdonság a Pilot Sportban a Variable Contact Patch. Az új generációs gumival megjelenő vívmány révén állandó marad az úttal érintkező gumi felülete négyzetmilliméterben kifejezve. Kanyarban nagyobb erő hat a gumi külső részére. Ezen a részen nagyobb osztatlan blokkokat találunk, amelyek a sűrűn mintázottnál szilárdabbak és nagyobb terhelést viselnek el.

Elődjénél ez jóval ellenállóbbá teszi az abroncsot a kanyarban fellépő erőkkel szemben. Járulékos előnye a masszívságnak, hogy puhább gumikeverék alkalmazásával javítani lehetett a tapadást, alig csökkentve az abroncs élettartamát.

Takács Antal, a Michelin és Kormoran gumiabroncsok közép- és kelet-európai márkaigazgatója azt szokta mondani, hogy a házasságkötés után a gumifejlesztés jár a legtöbb kompromisszummal. Ebből fakadóan az új Pilot Sport vízen siklásban hajszálnyival gyengébb elődjénél. Ez a különbség természetes velejárója annak, hogy kötött forgásirányú helyett aszimmetrikus mintázatú az új abroncs – tette hozzá.

17 és 22 col közötti átmérővel készül a Pilot Sport. Az alapmodell a sportosabb középkategóriás limuzinokra való 225/45 R 17-es modell. 20 és 22 col között ultralapos oldalfalú 295/25-ös gumik is kaphatók.

Kétféle sebességtartományt fed le a Pilot Sport sorozat. Z jelzi a 240 km/óra fölötti sebességre és Y a 300 km/h-ig optimalizált abroncsokat.

A szupersport kategóriában 50 százalék körül van a Michelin részesedése. Az extrém teljesítőképességű gumiabroncsokat a BMW Motorsport Gmbh. és az AMG mellett világhírű tuningműhelyekben is első szerelésként használják. A Ruf Porschékon túl az Alpina és a Brabus sportlimuzinjai is Michelin Pilot Sport abroncsokon száguldanak.