Sikeres első és kieséssel záruló második futam: ez a Seat Toledo Cuprák mérlege az Európai Túraautó Bajnokság első futamán. A nyitány helyszíne Barcelona volt.

A 21 versenyző közül Frank Diefenbacher a nyolcadik, Jordi Gené a 16 helyről rajtolt. A Toledo Cuprák jól tartották magukat az első futamban. A spanyol autó már az első versenyen ellenfele tudott lenni az Alfa Romeo 156-osoknak és a hármas BMW-knek. A német versenyző az első futamot a 12-ik, míg spanyol kollégája a 13-ik helyen zárta.

A második futam rajtját Diefenbacher a 13-ik, Jordi Gené a 14-ik helyen várta. Ebben a futamban is igen kemény volt a küzdelem. A két Seat Rickard Rydell S60-as Volvójával vívott, de előbb Diefenbacher esett ki az első kerékkel kapcsolatos műszaki hiba miatt, majd Gené is a boxba kormányozta autóját. Jordi Gené kiállását a sebességváltó meghibásodása okozta.

“Nagyon sajnálom a második futamban bekövetkezett váltóhibát, mivel a beállításaink érezhetően jobbak voltak, mint az első futamban. Nem vártam ennyire jó teljesítményt magunktól.” – mondta az első idei ETCC versenyt követően Frank Diefenbacher. Diefenbacher a rajtjain szeretne javítani. A startnál ugyanis egyszerűbb előnyre szert tenni, mint később előzgetni.

Genének elmondása szerint szintén a rajt okozott gondot az elsőkerék-hajtású autóval, mivel korábban kizárólag hátsókerekes versenyautókkal indult. Gené elsősorban a futóművet dicsérte. “Tavaly szerintem a Volvónak volt a legjobb a futóműve. A versenyen minden további nélkül a volvós Rydell sarkában tudtam maradni. Ez nagyon ígéretes a jövőre nézve.”

A barcelonai hétvégén szerzett tapasztalatok alapján a csapat jobban látja, hogy a hosszabb távú sikerek érdekében mely fejlesztésekre érdemes a legtöbb gondot fordítani. A Seat Sport csapatának azonban a közelgő Magny-Cours-i versenyre is készülnie kell.

Az ETCC (European Touring Car Championship – Európai Túrautó Bajnokság) első versenyhétvégéjén az Alfa Romeo és a BMW osztozott a győzelmeken. Az első futamot rajt-cél győzelemmel Gabriele Tarquini nyerte az Autodelta által felkészített Alfa 156 GTA-val. Tarquini mögött öt BMW-s pilóta zárta az első futamot.

A második versenyfutamban a BMW-k uralták a mezőnyt. Az első három helyen BMW pilótákat intettek le. A győztes Dirk Müller lett egy BMW 320i E46-tal.