Óriási levegőbelépő-nyílás nyomatékosítja a Peugeot 407 üzenetét. Ezzel a modellel a Peugeot ugyanolyan jelentős szerepre tör a középkategóriában, amilyet a 307 és a 206 a maga osztályában elért. Az első fényszórók egyértelműen a 307-est idézik, amelyből nem egészen két év alatt egymillió kelt el.

A kombiváltozat neve marad Break, az autó várhatóan 2004 közepén jelenik meg. A kombi negyedik, D-tetőoszlopa előrefelé dől, mint a Mercedes A-osztályon. A megoldás látványos, de sokat ront az áttekinthetőségen.

Az autó a Citroën C5-tel közös padlólemezre épül. A karosszéria hossza 470 centire nő, ami 102 milliméteres pluszt jelent a most gyártott 406-hoz képest. A csomagtér várhatóan szűk marad, a 430 literes tér helyett a hátsó lábhely lesz tágasabb.

Hátul vadonatúj, többlengőkaros felfüggesztés vezeti a kerekeket. Várhatóan a guminyomás ellenőrző rendszer a Renault Lagunához hasonlóan a Peugeot 407-ben is alapfelszerelés lesz.

Több újdonság várható a dízelmotorok között. Úgy tudni, hogy a 407 is megkapja a Forddal közösen kifejlesztett 1,6 literes motort. A 110 lovas mellett kétliteres, 136 lóerős erőforrással is kapható lesz az autó. Az egyik motor nyomatéka 240, a másiké 340 Nm körül lesz.

Megmarad a 2,2 literes HDi is, de teljesítménye 175 lóerőre nő. Később a Jaguarokba is bekerülő 2,7 literes, V6-os dízel lesz a csúcsmodell. Ez a motor 210 lóerős lehet, várhatóan 2005-től lesz megrendelhető. A részecskeszűrővel felszerelt motorok természetesen teljesítik az Euro 4-es normát, amely 2005-től lép érvénybe.

Egy 120 lóerősre megerősített négyhengeres benzines lesz az alapmotor. Az 1,8 literes benzines fölött egy kétezres következik 140 lóerővel. Várhatóan jóval erősebb lesz a háromliteres V6-os. A hírek szerint teljesítménye eléri a 230 lóerőt.