Különlegesen jó energiaelnyelő-képességű motorházfedélen dolgozik a Mazda. Az újszerű felépítésű motorháztető nagyban csökkenti a fejsérülések veszélyét ütközésnél. Az első széria Mazda, amely megkapja az új fedelet, az RX-8. Később lépésről lépésre más modellekben is megjelenik.

A jelenleg használt, belülről kereszt- és hosszirányú bordákkal megerősített fedelek az erősítéseknél alig valamit nyelnek el az elütött gyalogos energiájából.

A Shock Cone Aluminium Hood-nak nevezett újdonságban nincsenek bordák. Merevségét tányérformájú kráterek teremtik meg. Ennek révén a motorház teljes felületén egyenletesen jó az erőelnyelés. Egy bevett konstrukciójú alumínium motorházfedélnél 50 százalékkal alacsonyabb sérülésveszélyt jelent az elütött gyalogosoknak a Mazda RX-8 megoldása.

Az autógyárak legnagyobb része elhanyagolta a gyalogosvédelmi fejlesztéseket. Így fordulhatott elő, hogy a Skoda Superb és az Audi TT is pont és csillag nélkül zárta az Euro NCAP ütközési tesztjének gyalogosvédelmi részét. Vizsgálatok szerint a közlekedési balesetben elhunytak 30 százaléka gyalogjáró. A gyalogoshalálok 60 százalékát végzetes fejsérülések okozzák.

Gyalogosvédelemből a Honda Civic és egy sportautó, az MG TF roadster vizsgázott eddig a legjobban az Euro NCAP töréstesztjein.