A Genfben bemutatandó Ibiza kétféle motorral lesz megvásárolható. Az egyik a 180 lóerős, 1.8-as turbófeltöltős erőforrás, amelynek legnagyobb forgatónyomatéka 235 newtonméter 1950-es fordulatszám mellett.

A Leónban aratott sikerek után az Ibiza Cupra R is megvásárolható lesz a 150 lóerős turbódízel motorral. Ennek a blokknak legnagyobb nyomatéka 320 newtonméter 1900-nál, amely hatsebességes kézi váltón keresztül hajtja a kerekeket.

Megjelenésében is különleges az Ibiza Cupra R, a sportosság került előtérbe az új kiegészítőkkel. Egyedi első és hátsó lökhárítók vadítják az autót. Az első lökhárítóban a hatalmas beömlő szerepe domináns, amely mögött méhsejtmintás rács található.

Fekete betétek hangsúlyozzák az első ködlámpákat. A mélyre húzott hátsó lökhárítóban helyet csináltak a kipufogó ovális, krómozott végének. 7×17 col méretű, öt duplaküllős felnin gördül a Cupra R, melyeket a nagyobb hatás érdekében feketére fényeztek. A felnik mögött elöl hátul hatalmas, belső hűtésű féktárcsák kaptak helyet, melyeket pirosra festet féknyergek lassítanak.

Természetesen a belső tér is követi a külső sportosságát. Igen masszív oldaltámaszokkal és combtámasszal bíró sportüléseket szereltek az Ibizába, melynek fejrészén látható a Cupra R jelzés is. Különleges, sportos kivitelű a kormány is. A DSR (Dynamic Steering Response) futóműrendszer kiváló kezelhetőséget és sportos irányíthatóságot biztosít a Cupra R-nek. A benn ülők biztonságáról négy légzsák, ABS, TCS (kipörgésgátló), ESP (menetstabilizáló) gondoskodik.

Két szó, a Cup illetve a Racing rövidítéséből alakult ki a Cupra kifejezés. Az első Ibiza Cupra még kétliteres szívómotorral készült, a teljesítménye 150 lóerő volt. A Cupra kivitel műszakilag megegyezett a GTi 16V modellel.

Később áttértek az 1,8 literes turbómotorra, amely 156 lóerős volt. Idővel megjelent a 180 lóerős Cupra R változat is. Cupra névvel a León háromféle motorral is készült: 2.8 és 1.8 literes benzinessel és egy dízellel. A CupraV6, illetve a szintén hathengeres Cupra 4 204 lovas volt, az egy-nyolcas turbómotorok a Cuprában 180, a Cupra R-ben 210 lóerőt adnak le. A korábbi León Cupra az 1.9 TDI-vel 150 lovas volt.

2000-től jöttek ki a még sportosabb Cupra R modellek. 2000-ben Birmingham-ben mutatkozott be az előző Ibiza Cupra R, melyet 2001-ben követett a Barcelonában debütált León Cupra R.