A Skoda hivatalosan is megerősítette, hogy a közeljövőben a Fabia WRC váltja le a korosodó Octaviát gyári raliautóként. A Fabia a tervek szerint legalább három évig marad a Skoda WRC autójának alapja.

Állítólag a VW konszern motorsport tevékenységében is rendkívül sokat nő a rali világbajnokságban induló Skoda jelentősége. Ennek megfelelően a Fabia WRC kifejlesztéséhez elkülönített büdzsé is igen jelentős, de nagyságáról nem jutottak el konkrét adatok a nyilvánosságig.

Matthias Kahle német ralibajnok, Kenneth Eriksson, Toni Gardemeister és Didier Auriol is részt vesz a Fabia WRC kifejlesztésében. Állítólag január óta fut az új versenyautó fejlesztése. A Skoda reménysége is kétliteres turbómotort és összkerék-hajtást kap, maximális teljesítménye a szabályok szerint nem haladhatja meg a 300 lóerőt.

Többféle információ kering arról, hogy mikor lesz látható a Fabia WRC. A legközelebbi bemutató akár már a Genfi Autókiállításon is lehet, ahol tavaly a Tudor kupétanulmánnyal keltett nagy feltűnést a cseh márka.