A Ford C-Max-ot indítja az alsó középkategóriás egyterűk közt. A C-Max megalkotásakor egy kényelmes, tágas családi autó képe ragyogott a tervezők szeme előtt, ami a Focus menettulajdonságaival rendelkezik.

A hamarosan leváltásra kerülő Focusnál magasabb ugyan az egyterű, de szélesebb nyomtávval és hosszabb tengelytávval rendelkezik. Igen kiváló 0,29-es légellenállási értékkel bír a karosszéria, amivel a szegmens legkiválóbb eredményét tudhatja magáénak. Ennek köszönhetően a magas építés ellenére alacsony a szélzaj, és a fogyasztásra is jótékonyan hat a kedvező alaktényező.

A megállásról négy tárcsafék, széria ABS és vészfék-asszisztens gondoskodik minden változatban. Extraként rendelhető az ESP menetstabilizáló elektronika.

Az alapmodellek is legalább 15 colos 195/55-ös gumikat kapnak, de rendelhető akár 18 colos 225/40 kerék is az autóra. A biztonságért a szériában szerelt kétlépcsős első- és az oldallégzsákok felelnek, extraként pedig függönylégzsákokat kaphatunk. Frontális ütközésnél a visszahúzódó kuplung- és fékpedál csökkeni a lábsérülés kockázatát.

Belül a kezelhetőség és a praktikusság játssza a főszerepet. Ennek jegyében számtalan pakolórekeszt alakítottak ki, többek között a hátsó üléssor előtt a padlóban, az első ülések alatt és a műszerfalban is.

Két kiváló hangzást produkáló Sony hifi-rendszert kínál a Ford a C-Maxhoz. Mindkét rendszer 8 hangszórót tartalmaz, egy hatlemezes CD-tárral, illetve egy MP3 lejátszásra alkalmas CD-lejátszóval.

A Trend és Ghia felszereltségű modellekben speciális a hátsó üléssor, melyből a középső ülés a csomagtérbe tolható. A szélső ülések előre-hátra és átlósan is mozgathatók, mellyel jócskán megnövelhető a láb és válltér.

Az erőforrások palettáján szerepel két új PSA-Ford fejlesztésű közös nyomócsöves turbódízel motor is. Az 1.6 literes 109 lovas aggregát 11,4 másodperc alatt gyorsítja a C-Maxot 100 kilométer/órára és vegyes használatban 5 liter gázolajjal is megelégszik 100 kilométeren. 240 newtonméteres nyomatékát már 1750-es fordulaton leadja a motor.

A szintén új kétliteres 136 lóerős motor 340 newtonméteres nyomatékot produkál. 9,6 másodperc alatt gyorsul százra a legerősebb dízel, és 5,7 literes fogyasztást ad meg a Ford vegyes használatban.