Nyolc év után új modellel jelentkezik a Lancia a kiskategóriában. A kicsi, de kifinomult autót keresők számára így a sportos új Mini mellett lesz egy az elegancia és a kényelem irányába mutató alternatíva is, de csak 2003 végétől.

Egy felső középkategóriás limuzin előkelőségét és egy kisautó kezelhetőségét kívánta ötvözni a Lancia az újdonságban. Az előd Y modellmegjelöléséből egy igazi nevet kanyarítottak a lendületes és elegáns felirattal, amely igazi dísze a kisautónak.

Egyre terebélyesebb mérettársaival összehasonlítva az Ypsilon nem nő túl a felnőtt kisautók 3.7-3,8 méteres hosszán. A nagynak számító, 169 centis szélességhez 376 centiméteres hossz társul. A magasság 1520 milliméter, ami szintén meghaladja a kategória átlagát. A tengelytáv egy centivel hosszabb az elődénél, azaz 239 centiméter.

Olyan kiegészítők emelik ki osztályából a Lancia kisautóját, mint a Thesist és a Phedrát idéző fém hűtőpajzs, az oldalanként szabályozható, kétzónás klímaberendezés, vagy a BOSE autóhifi.

Sokat bővül az eddig egytagú motorpaletta. Az autó kapható lesz az új 1.3 Multijet 16V motorral is, amely egy menetpróbán jó benyomást tett ránk. Szerepel a kínálatban a Puntóból ismert 1,2 literes motor 60 és 80 lóerővel. A legerősebb benzines a 95 lovas, egy-négyes lesz, amely a kis dízelhez hasonlóan friss fejlesztés eredménye.

A Lancia-nál Dualmode-nak nevezik az automatizált kézi váltót. Ezzel a váltóval megrendelve, az autó tehermentesíti tulajdonosát a kuplungolás és a sebességváltás gondja alól. Normál és gazdaságos üzemre kapcsolható a Dualmode automata funkciójában, kézzel kapcsolva a váltóbottal zongorázhatunk a fokozatok között.

Hazánkban 2003. végétől lesz megvásárolható a Lancia Ypsilon.