Két taggal bővül a PSA és a Ford közös dízelmotor-családja. Az eddigi 1,4 literes mellett 1,6 és kétliteres hengerűrtartalommal is kijön a két óriáskonszern közös fejlesztésében készülő dízel.

Kétféle teljesítménnyel lesz kapható az 1,6 literes változat. Az alapmodell teljesítménye 66 kW, azaz 90 lóerő. Megrendelhető lesz a 109 lovas, 80 kilowattos változat is. A két konszern összesen 37 modelljébe építik be az 1,6 literes erőforrásokat, például az alsó középkategóriás típusokba (Focus, 307, Xsara). A PSA HDi, a Ford TDCi néven kínálja majd a motorokat.

Második generációs közös nyomócsöves befecskendezés adagolja a gázolajat a négyhengeres motoroknak. A Bosch befecskendezéssel szerelt motor maximális befecskendezési nyomása 1600 bar. Ütemenként maximálisan hat adagban érkezhet a gázolaj az égéstérbe.

Más nevet kap a Fordnál a kétliteres motorváltozat. Míg a PSA autóiban a kétezres motornál is marad a HDi típusjelzés, a Ford Duratorq TDCi néven futtatja a Mondeót az új dízellel.

Ehhez a motorhoz a Siemens szállítja a közös nyomócsöves befecskendezést. A teljesítmény 136 lóerőre, 100 kW-ra nő, amivel a PSA felzárkózik a konkurensekhez.

2003. második felében jelenhet meg a Ford, a Citroën és a Peugeot kínálatában az újdonság. A tervekben évente 1,6 millió motor legyártása szerepel a közeljövőbe bevezetendő kétféle dízelből.