A Mercedes E-osztály tavaly februári bemutatása óta körülbelül 20 százalékos visszaesés mutatkozott az ötös BMW eladásában. Ez azonban csak az egyik oka annak, hogy az 1995 óta gyártásban lévő ötös sorozat idén utódot kap.

Megemelt orrmagasság, a heteshez hasonlító lámpatestek, rövidebb túlnyúlások, kevésbé kihívó csomagtartó és különösen magasan húzódó övvonal jellemzi az új ötös BMW-t. Az elődhöz képest nem változik lényegesen az autó hossza, de a megnövelt tengelytáv miatt az utastér mégis tágasabb lesz.

Ahogy az előző ötösben, úgy az újban is számos ponton alkalmaznak alumínium alkatrészeket. Az orrész illetve a csomagtartó fedél teljes egészében alumíniumból készül.

Természetesen technológiai újításokban sem fog szűkölködni az új ötös, így például a sebességfüggő aktív kormányzás, mely egy villanymotor segítségével változtatja az áttételt, az elektronikusan szabályozott lengéscsillapító, a színes Head-up-Display és a leegyszerűsített i-drive mind-mind helyet kapnak az autóban.

A Head-up-Display segítségével a szélvédőre kivetítve tekinthetjük meg a fedélzeti komputer adatait. Mivel tekintetünket az útról egy pillanatra sem kell levenni, biztonságosabbá válhat az autózás. Az új rendszert a VDO mérnökei szerint gyorsan megszokja az emberi szem, és másodperceket nyerhet vele.

A motorházban a már ismert 2.2, 2.5 valamint a 3 literes hathengeres motorok dolgoznak majd. 2004 végén jön majd a pontosan 500 lóerős V10-es motor az M5-be. A dízel erőforrások kedvelői négy-, hat- és nyolchengeres aggregátokból választhatnak.