Hans-Olov Olsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója szerint a Volvo S80 főleg az elegancia és a menetdinamika terén lépett előre, mivel a biztonság és tágasság táján már eddig is élenjárónak számított.

Elegánsabb külsőbb megjelenést kapott az autó. Átdolgozták az orrészt, melyben a hűtőrács és környéke, illetve a légbeömlő kapott új kinézetet. Oldalról az ablak körüli krómlécek, a krómozott kilincsek, illetve az átdolgozott visszapillantó tükrökről ismerhető fel az autó.

Kisebb lett a hátsó lámpák mérete, és egyúttal már LED technológiával működnek a féklámpák. Új fogantyút kapott a csomagtartó és új, szintén krómozott díszlécek is ékesítik a hátsó részt.

Belülről még harmonikusabbá próbálták tenni légkört. Ennek érdekében új, a műszerfallal harmonizáló borítás került az ajtóra, illetve a fabetét árnyalata is megváltozott.

A fűtés kapcsolói krómkeretet kaptak és megváltoztak a műszerek is, melyek a motortól függően két stílusban készülnek. Opcióként választható háromküllős fakormány, illetve alumínium vagy fa műszerfal betét.

A Volvo S60R-ből ismert FOUR-C (Continously Controlled Chassis Concept – folyamatosan szabályozott futómű) aktív futóművel is felszerelik felár ellenében az autót, amit itt főként a komfortra hegyeztek ki. A lengéscsillapítókat egyenként vezérli az elektronika, és villámgyorsan bekeményedik vagy puhul, az aktuális útszakaszhoz igazodván.

Gyorsításkor és fékezéskor illetve kanyarokban is gondoskodik a rendszer a karosszéria vízszintben tartásáról. A sebesség növekedésével egyre keményednek a lengéscsillapítók, és mindig biztos úttartást produkál a futómű. Gombnyomásra választható a sportos fokozat.

A FOUR-C közös szenzorokat használ a DTSC menetstabilizáló rendszerrel, ezért nem rendelhető anélkül az aktív futómű. Az érzékelők másodpercenként kb. 500 adatot dolgoznak fel, és kalkulálják ki az értékeket a legoptimálisabb útfekvésért.

A direktebb kormányzás érdekében a kormányművet és a sebességfüggő szervokormányt a német ZF szállítja. Ugyanezen kormánymű található az S60 R, V70 R és az XC90-ben is.

A régi 2.4 T motor helyébe a 2.5 T lép, mely szívó- és kipufogóoldalon egyaránt folyamatosan változó vezérléssel (CVVT) dolgozik. 210 lóerős teljesítményét ötezres fordulaton adja le a 2,5 literes aggregát, 320 newtonméteres nyomatékát pedig 1500 és 4500/perces fordulatnál produkálja.

A Volvo S80 alapára 200 ezer forinttal nőtt ugyan, de ehhez magasabb alapfelszereltség társul, többek között szériában adják a DTSC menetstabilizáló és az EBA vészfék-rásegítő rendszereket. A módosított S80-as gyártása március elején kezdődik, Magyarországra az első autók várhatóan április végén, május elején érkeznek meg.