Dicső hagyománya van a Renault kisautókkal vívott márkakupáknak. A tavaly harminc éves R5-tel, majd a későbbi Clióval is ezrek kóstolhattak bele az autóversenyzés mámorába. A márkakupákban azonos autókkal indulnak a versenyzők, így a győzelem elsősorban a versenyzőn múlik.

2003-ban hazánkban is meghonosítja a Renault Clio Kupát a Zengő Motorsport, az importőr Renault Hungária és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség.

Zengő Zoltán 2000 óta üzemelteti az Opel Astra Kupát. Három éve 12 autó vett részt a futamokon, az idei évben már 36. A Cliók versenye mellett továbbra is futó Astra sorozat sikere nyilvánvalóvá tette az igényt a márkakupák iránt.

De miért Renault Clio? Több oka is volt, hogy Zengőék a francia típus mellett tették le a garast. Egyrészt egy dinamikus márkát kellett találni, amely a fiatalok nagy részének tetszik. Döntő szempont volt ezenkívül, hogy a legerősebb kiskategóriás sportgépre épüljön a pályaautó, ez pedig a kiválasztás idején a 172 lovas Clio Sport volt. Közben megjelent, majd a modellváltással el is tűnt a Seat Ibiza Cupra R, amelynek turbómotorja 180 lóerőt teljesített.

A 2003-as Clio Kupa versenyautói tehát a kimagaslóan legerősebb széria kisautóra épülnek. A döntés helyességét a Gyorsasági OB szeptemberi zárófutamán megmutatott verseny Clio közönségsikere igazolta.

Gyárilag 172 lóerős a motor, ami a Zengő Motorsportnál a felkészítés részeként beépített sportkipufogóval közel 180 lóerőre nő. A kupaautó menetteljesítményei igen jók. Nulláról százra 6,5 másodperc alatt gyorsul a könnyített Clio Sport, a végsebesség 220 felett van.

Kimondottan aszfaltos pályaversenyzésre kifejlesztett futómű váltja fel a szériaautó felfüggesztését. A sportfutómű az ebben a szakmában a legelismertebbek közé tartozó KW terméke.

Várhatóan az egész gyorsasági autósport számára fellendülést hoz majd a Renault Clio Kupa elindítása. A Zengő Motorsport 40 Clio Ragnottit rendelt az importőrtől. Az autók közül több mint harminc már megérkezett az országba, jelenleg a sportegyesület műhelyében zajlik átalakításuk.

Fő a biztonság, mondta Zengő Zoltán az egyedi átépítés lényegéről. A versenyautókba beszerelt bukóketrec megfelel a 2003-as FIA előírásoknak. A becsövezett autó elképesztően szilárd. A felszerelések szintén friss fejlesztésűek. Az OMP márkájú versenyfelszerelések forrása az Auto World. Az egységes overallt, a kesztyűt, a maszkot, a bukósisakot az áruház támogatásával a megszokottnál érezhetően alacsonyabb áron szerezhetik be az indulók.

Mivel a költségek kordában tartása elsődleges szempont volt a kupasorozat szervezésekor, mintázatlan slick abroncsok helyett utcai gumikon futnak a versenyautók. Az egyenlő feltételek biztosítása érdekében azonos gumikat kapnak a versenyautók. A Cliókra a versenyabroncsok tapasztalatai alapján kifejlesztett Pirelli P Zero Nero gumikat írtak elő, 195/45 R16 méretben. Az egyik főtámogatóként a Pirelli gumik importőre gyakorlatilag féláron, 18 000 forintért kínálja az abroncsot a futamok résztvevőinek.

Közel 180 lóerős teljesítményéhez és a beszerelt biztonsági felszerelésekhez képest igen kedvező a versenykész kupaautók áfa nélkül 4 millió forintos ára, ami a hazai Renault vezérképviseletnek is köszönhető.

Várhatóan 12 futamból áll majd a 2003-as Clio Kupa. A tervekben hat hungaroringi megmérettetés és hat hegyi felfutás szerepel. A hegyi versenyek között megint lesznek “igazi” felfutások Pécsett és Parádsasvár környékén, de a tavaly nagyon jól fogadott rábaringi versenyek sem maradnak ki a naptárból.

A sorozatra a Zengő Motorsportnál lehet jelentkezni. Akinek a gyorsasági szakágban volt autóversenyzői liszensze és legalább egy évet versenyzett is, a szükséges anyagi háttérrel foglalhat magának egyet a még meglévő autók közül. Aki még soha nem rendelkezett MNASZ versenyzői engedéllyel, a hungaroringi versenyzőiskola elvégzését követően ülhet a volán mögé.