Elölről a krómozott hűtőrács és a kettős fényszóróblokk határozza meg az új Magentist, míg hátulról a hatalmas lámpatestek dominálnak leginkább. Jelentős átalakuláson ment keresztül az autó utastere, ami főként az igényesebb anyagválasztásban mutatkozik meg.

Kétféle motorral választható az új Magentis. A kétliteres benzinmotor 136 lóerős teljesítménnyel és 4500-as fordulatnál 180 Nm-es forgatónyomatékkal rendelkezik. A motor ötsebességes kézi sebességváltón keresztül juttatja erejét az első kerekekhez, az autó végsebessége 207 km/óra.

A hathengeres, 2,5 literes benzinmotor 168 lóerős teljesítménnyel bír, 230 newtonméteres nyomatékát pedig négyezres fordulaton adja le. Ehhez a motorhoz már egy 4 sebességes automata váltó jár, amellyel 209 km/órás végsebesség érhető el.

Elöl független két lengőkaros, hátul pedig többlengőkaros felfüggesztést kapott a Magentis. Elődjéhez képest javult a fékrendszer hatékonysága is. A négy tárcsaféken kívül blokkolásgátló és elektronikus fékerőelosztó (EBD) gondoskodik a hatékony lassulásról.

A biztonságért öt darab hárompontos biztonsági öv, valamint a két első- és oldallégzsákok felelnek.

A Kia síkra száll a környezetvédelem területén is, így a felhasznált újrahasznosított és újrahasznosítható elemek mindegyikén megtalálható az összetételre utaló kódjelzés.

Kétezres motorral a Magentis ára 5,5 millió forintról indul, a hathengeres motorral szerelt autóért pedig 7,6 millió forintot kérnek.