Napjainkban kezdődött meg a Reneseis fantázianévre keresztelt Wankel motor gyártása a Mazda hiroshimai üzemében.

Az újonnan kifejlesztett erőforrást kifejezetten az új négyszemélyes RX8-as sportautóhoz tervezték, ami idén áprilistól kapható négyajtós kivitelben. Az RX7 leváltására épített sportgépnek elődjénél is kedvezőbb tulajdonságokat ígér a Mazda.

Az alacsonyabbra került forgódugattyús motor és az újonnan kifejlesztett első-hátsó futómű az eddiginél stabilabb útfekvést tesz lehetővé. A sportos viselkedés ellenére, a középről nyíló ajtók, illetve a viszonylag tágas csomagtartó a hétköznapokban is használhatóvá teszik az autót.

Az új kéttárcsás Wankel motor térfogata kétszer 694 köbcentiméter. Elődjéhez képest jelentősen csökkent a motor károsanyag kibocsátása, illetve az üzemanyag-fogyasztása is.

A motor 207 illetve 247 lóerős változatban lesz elérhető. Mindkét változat, az Otto-motorokhoz képest magas fordulaton adja le maximális teljesítményét. A gyengébbik 7200-as, az erősebbik 8500-as fordulatnál teljesíti a maximumot.

Magyarországon nyár végétől kapható az RX8-as, igen kedvezőnek mondható 7 millió forint körüli alapárral.