Annak ellenére, hogy éjszaka jóval kevesebben autóznak, mint nappal, a balesetek jelentős része sötétben következik be. A balesetek gyakoriságát és az ütközések súlyosságát jobb világítással lehet csökkenteni.

Az Opel 2003 nyarától mind a Signum, mind a Vectra modellekhez kanyarkövető fényszórót kínál. Az Adaptive Forward Lighting (AFL), amely a Hella és az Opel közös fejlesztése, kétféle módon javítja az út megvilágítását.

Az egyik az új A8-as Audiban is megtalálható kiegészítő fényszóró, amelyet az autó hossztengelyére ferdén szerelnek be. Ez az izzó oldalirányban biztosít több fényt, kereszteződésekben bevilágítva azt a területet, ahová bekanyarodunk. Ez a funkció alacsony sebességnél (50 km/h-ig) és irányjelzéskor működik. Tolatásnál mindkét oldali kiegészítő fényszóró működésbe lép, így jobban látható az autó orrát övező terület.

Egy másik érdekessége az AFL-nek a kormányzás szögétől és a sebességtől függően mindkét oldalra maximum 15-15 fokban elforduló fő fényszóró. A csuklókra felfüggesztett fényszóró kanyarokban javít sokat az aszfalt megvilágításán.

Nagy sebességgel, de egyenesen haladva is javul az AFL-lel felszerelt Vectrák és Signumok világítása. Huzamosabb ideig egyenesen haladva 120 km/órás sebesség fölött a fényszórók magasabbra, tehát messzebbre világítanak. Az AFL csak a kettős xenon fényszórókkal párosítva vásárolható meg. A bi-xenon lámpát azért nevezik kettősnek, mert a tompított és a távolsági fényt is gázkisüléses izzó adja.

Az Opelnek – és az E-osztályban hasonló technikát bevezetni kívánó Mercedesnek is – meg kell várni az ECE-előírások megváltozását, amelyek jelenleg nem engedélyezik a tompított fényszóró elfordítását, ami mindkét gyár rendszerének alapját adja. Várhatóan a jövő év elején megváltoznak az ECE (Economic Commission for Europe) előírásai, így 2003 közepén felkerülhet az extralistákra a kanyarkövető és kereszteződésekbe bevilágító AFL.