Nyolcadik generációs Bosch menetstabilizáló elektronikával szereli fel a Renault az új Mégane-t. Az újdonság súlya az előző, 5.7-es verziószámú ESP-nél 30 százalékkal alacsonyabb, 2,2 kilogramm. Javult az alkalmazott számítógépek teljesítménye is, így új funkciók ellátására képes a berendezés.

Ezek közé tartozik a Mégane II-ben az alulkormányozottság hatékonyabb kiküszöbölése. A Renault-val közösen kifejlesztett megoldás az elsőkerék-hajtásos autókra jellemző alulkormányozottság ellensúlyozásával javítja az aktív biztonságot.

Természetesen a jelenlegi ESP-k is képesek a túlzott alulkormányozottság korrigálására, részben a nyomaték korlátozásával, részben a kanyar belső ívén futó hátsó kerék fékezésével. A Mégane II az UCL (Understeering Control Logic – alulkormányozottság-korlátozó) segítségével gyorsításnál, fékezéskor és guruló autóban is mind a négy kerekén fékezhető, amivel pontosabban követhető a kormánnyal kijelölt ív.

A nyolcadik generációs fékrendszerek moduláris szabályozóegységeivel a gyárak a piac igénye szerint blokkolásgátlót, kipörgésgátlót vagy menetstabilizáló elektronikát kaphatnak az autók.