A leplezettség ellenére jól látszik, hogy az autó formája szakít az eddig szögletes Quattroporte fazonnal. Az is igaz, hogy a már 2002 májusában Tokióban bemutatott 1:10 modellhez képest is történtek változások az autó külalakján.

Az új Quattroporte egy nagyméretű luxuslimuzin lesz. 5,1 méteres hosszával az új négyajtós Maserati még a normál tengelytávú Mercedes S-osztályt is túlnövi.

A Maserati formájával mindenképpen le kívánja körözni német konkurenseit. A kocsi belső kialakításáért a Pininfarina design stúdió a felelős, tehát ott is minden modern és ízléses lesz, természetesen a legnemesebb anyagok és a legújabb technikai vívmányok felhasználásával.

Tervek szerint elektromos sebesség szabályozót nem szerelnek a limuzinba, ezért nemcsak szebb, de gyorsabb is lesz német ellenfeleinél. Végsebessége várhatóan meg fogja közelíteni a 300 km/órát.

Csakis a félig automatizált, 6 sebességes váltóval rendelhető a limuzin, automata váltóval nem, annak ellenére, hogy a Maserati fő piaca Amerika. Az autó motorja 4,2 literes 385 lóerős V8-as monstrum. Az erőforrás úgy lesz beállítva, hogy erejét alacsony és közepes fordulaton adja le jobban. V12-es nem várható az új Maseratiban.