A Mercedes SLK már a kezdetektől előnyt élvezett a roadsterek piacán a konkurenciával szemben. A nyitható keménytető a vászontetővel ellentétben lehetővé tette az egész éves használatot. Az új SLK-t szintén keménytetővel fogják gyártani, de ez összecsukva még kevesebb helyet foglal majd.

Változatlan hossz (4,01 m) mellett az új autó valamivel szélesebb lesz. A megnövekedett tengelytávnak és nyomtávnak köszönhetően az irányítás még közvetlenebbnek ígérkezik.

Elsőként az 1,8-as, kompresszoros (192 lóerő) és a 218 lóerős, 3,2 literes motor kerül beépítésre. A tradícióhoz híven marad a hátsókerék-hajtás. Felárért rendelhető lesz hatfokozatú automataváltó, illetve a Mercedes sequentronic elnevezésű, szintén hatfokozatú váltója.

Természetesen az új E osztályban alkalmazott újdonságok is belekerülnek majd az autóba, mint az elektronikus SBC fékrendszer, illetve az adaptív gázpedál.