Még nagyobb piacot szeretne magáénak tudni a középkategóriában a Toyota. A következő Avensis ezért formailag a korábbi modellnél jobban igazodik az európai ízléshez. Hűtőrácsa krómozott, fényszórói mintázat nélküliek. A karosszéria dinamikáját a hátrafelé emelkedő övvonal és az elegáns tetőív biztosítja .

Az előző modellhez hasonlóan négyajtós, ötajtós, illetve kombi változat lesz kapható.
Az Avensist kizárólag Angliában gyártja a Toyota. Kezdetben 1.8-as, 129 lóerős, kétliteres, 147 lóerős és a már ismerős D-4D dízelmotor megnövelt teljesítményű (115 lóerő) és nyomatékú változata kerül a motortérbe. 2003 őszén jön a 2,4 literes benzines és az új katalizátoros dízelmotor. A magyar piacon fontossága miatt a vezérképviselet 1,6 literes motorral is forgalmazni fogja az Avensist.

A tíz centiméterrel megnövelt hossznak és a 7 centivel szélesebb nyomtávnak köszönhetően jelentősen növekszik a belső térkínálat.

Az autó stabilitását hátul egy hat centiméterrel szélesebb nyomtávú, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, elöl pedig egy McPherson rugóstag biztosítja.

A biztonságról vezető- és utas oldali légzsák, első oldallégzsák, överő-korlátozó, övfeszítő, első-hátsó fejlégzsák gondoskodik, valamint elsőként Európában, szériafelszerelésként térdlégzsák védi a vezető lábát a kormánykerék és a gyújtáskapcsoló okozta sérülésektől .

A navigációs rendszer angol és német nyelven is vezérelhető, akárcsak a rádió. Az autó árát egyelőre homály fedi. Magyarországon áprilistól vásárolható meg a limuzin, a kombi és a ferdehátú Avensis. A dízelmotorral várhatóan júniustól bővül a kínálat.