Az egykori Isuzu Rodeo/Amigo alapjaira épülő Frontera a semmitől vissza nem rettenő, kemény terepjárók közé tartozik. Utóda a nagyobb piaci sikerrel kecsegtető összkerekes szabadidőautók versenyébe nevez be. Műszaki alapjai is teljesen mások lesznek, alvázas helyett önhordó karosszériát kap, műszakilag a következő Astrával áll majd rokonságban. A hírek szerint 2005 végéig piacra kerül a Golf V-re építendő szabadidőautó ádáz ellenfele.

Nem a jelenleg Blue Car néven fejlesztett kocsi lesz az egyetlen négykerék-hajtásos modell az Opel kínálatában. Kicsit később, úgy 2005-2006 fordulójára lehetséges, hogy az akkori Zafirából is kifejleszt összkerekes változatot az Opel.

A Renault Scénic RX4-hez hasonló autó hajtáslánca több General Motors leányvállalattól is érkezhet. Mind az Isuzu, mind a Subaru nagy tapasztalatokkal bír ezen a téren. Mivel az Isuzu csak terepjáró SUV-ket gyárt, valószínűbb, hogy a személyautóiról ismert Subaru segítségével épül meg a négykerék-hajtású Zafira utód.