2003-ban 24 000 MINI jut az amerikai piacra a BMW tervei szerint. Ez jóval alatta marad a ténylegesen értékesíthető mennyiségnek. Összehasonlításként: a BMW 22 ezer MINI eladását tervezi az idei év végéig, pedig az autó csak márciustól kapható az amerikai piacon.

Elemzők szerint kiváló stratégia az egy évben eladható MINI-k számának korlátozása a kereslet növelése érdekében. Az egyesült államokbeli vezérképviseletnek persze ügyesen kell egyensúlyoznia, nehogy olyan alacsonyra szorítsák le az eladandó autók számát, ami eltántorítja az érdeklődőket.

A MINI kezdő ára Amerikában durván 4 millió forintnak megfelelő, 17 000 dollár körül van. Ezzel az alacsonynak számító összeggel szeretnének olyan vevőket a márkához csalogatni, akik eddig még nem voltak BMW ügyfelek. A MINI vásárlók 85 százaléka eddig még soha nem vásárolt BMW-t.

A rögzített eladható autómennyiség növeli a használt MINI-k újraeladási-értékét. Szakértők várakozásai szerint a MINI-k három évesen még eredeti értékük 61 százalékát érik majd az amerikai piacon. Felmérések szerint a BMW évente 60 000 MINI-t is el tudna adni az USA-ban.