Egy 3,7 literes és egy 4,2 literes nyolchengeres motorral kezdődik meg az új Audi A8 sorozatgyártása. A továbbra is alumínium térbeli rácsvázas karosszéria miatt az új A8 meglepően könnyű. Változattól függően 1770 illetve 1780 kilogrammos öntömeget ad meg a gyár.

A hatfokozatú automata sebességváltó a kormányról kapcsolható. Mindkét változat végsebességét elektronika korlátozza 250 km/órára.

Jövőre az Audi a kínálat mindkét végén új motorokkal bővíti a választékot. A 2,8 literes V6-ost leváltó háromezres hathengeres az A4-ből ismert, a hatliteres W12 az elődből, illetve a VW Phaetonból.

A dízeleket a várhatóan a Porsche Cayenne-be is bekerülő négyliteres V8-as TDI képviseli, 2003-tól.

Újdonság a teljes egészében alumíniumból készült légrugós futómű, amely mindkét motorral széria. A több fokozatban állítható futóműben négy lengőkaros első és trapézlengőkaros hátsó felfüggesztés található. Gombnyomással háromféle beállítás választható, rossz úton megemelhető a hasmagasság.