1984-ben, amikor az első Espace-t bemutatta a Renault, a cél egyszerű volt: egy kényelmes limuzint kívánták tágas és rugalmasan átrendezhető utastérrel felruházni, miközben a többség el sem tudta képzelni, hogy mi mindent lehet kezdeni agy nagyautó hosszúságú, de igen magas autó belsejében.

Az új Espace-ban a célok hasonlók, hiszen az autó célja nem változott. A megvalósításban sem igen tudnak eltérni az elődök által elkezdett úttól, hiszen akkor az alapkoncepció csorbulna, vagy értelmét vesztené. Elsőre úgy tűnik, mintha csak egy erőteljes modellfrissítés lenne a mostani Espace, pedig ez egy ízig-vérig átdolgozott modell.

Az újítások a motortérre, az első orrkialakításra és az elektronikai dömpingre korlátozódnak. A vezető környezetében sem tudtak olyan újdonságokkal jelentkezni, mint az előző Espace-ben, hiszen az az autó vetélytársait több szempontból is felülmúlja. A Renault az elsők között mozdította el a vezető elől a műszereket középre, a szélvédő tövébe. Később sok autógyártó követte ezt a módszert. A kétzónás klímaberendezés kezelőszerveit is kettéosztották. A bal oldali hőmérsékletet a vezető, a jobb oldalit az utas állíthatja be. Ez így marad az új Espace-ban is.

A Genfi Autószalonon kiállításra kerülő Renault Espace Concept legvonzóbb része a 2,16 négyzetméteres üvegtető. Naplementekor a hatalmas üvegfelületen keresztül élvezhetjük a vörösen izzó Nap látványát. Amikor a fény már égető, egyetlen gombnyomással elsötétíthető az üvegfelület.

A Renault Espace Concept orrába 3,0 literes, közös nyomócsöves dízelmotort szerelnek. A Vel Satisból ismert motor teljesítménye 180 lóerő, amit kézzel is kapcsolható, ötfokozatú automata sebességváltó továbbít az első kerekekre.