Tágas, jól használható, világos belső terű autó megalkotása volt a cél. A 807-es hossza 4,73 méter, ami 276 milliméterrel hosszabb az elődnél. A motorkínálat 2,0, 2,2 és 3,0 literes benzinesből, valamint két HDi dízelből áll. A dízelmotorok hengerűrtartalma 2 és 2,2 liter, mindkettő részecskeszűrős.

Az aktív biztonságot menetstabilizáló elektronika, fékasszisztens és guminyomás-érzékelő javítja. Arról még nincs információnk, hogy ezek a szerelvények mely változatokon tartoznak az alapfelszereltségbe. A függönylégzsák mindhárom üléssorban ülőket óvja. A 807-hez három tolótető rendelhető.

Néhány változaton gyári szemetest alakítanak ki, a hamutartó több helyen rögzíthető. A külső tükrök szándékosan nem nagyobbak az eddiginél, mert ez növelné a légellenállást.

A 136 lovas, kétezres benzines csak magasan, 4100-nál adja le 190 Nm-es nyomatékát, 170 Nm viszont már 1800-tól jelen van. Erősebb a 158 lóerős 2,2 literes motor, nyomatéka 217 Nm. A Renault-val közösen fejlesztett V6-os 204 lóerős. A nyomaték 285 Nm 3750-nél. A három benzines végsebessége 185, 196 illetve 205 kilométer/óra. Az autó üres súlya motortól és felszereltségtől függően 1612 és 1762 kilogramm között változik.

A 109 lovas HDi nyomatéka 270 Nm, a 2,2 literesé 314. A vegyes átlagfogyasztás 7,2 illetve 7,4 liter 100 kilométeren a 128 lóerős dízelmotorral.

A Peugeot 807 magyarországi forgalmazása az év második felében kezdődik. Az itthon rendelhető motorokról és felszereltségről még nincs információnk.