Az Ulysse második generációja minden irányba növekszik elődjéhez képest: 4,72 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,75 méter magas lesz. Az utastérben összesen akár nyolcan is utazhatnak, ha a harmadik üléssorba nem két különálló ülést, hanem egy háromszemélyes üléspadot rendelünk. Az egyszemélyes ülések egyenként tologathatók előre-hátra, forgathatók, a háttámlájuk előredönthető és könnyedén ki is szerelhető. Az első két ülés is 180 fokban megfordítható.

A belső desgin teljesen friss. Az általában a vezető előtt trónoló műszereket középen, a szélvédő tövében helyezték el. A fontosabb figyelmeztető lámpák azonban a kormány előtt láthatók. A váltókar a középkonzolból nyúlik ki, könnyen elérhető és környezetében találhatók a fűtés-szellőzés kezelőszervei, valamint a fontosabb kapcsolók. A mindent egy helyen elv alapján konstruált belső kialakítás nem csak szép és praktikus, hanem a tároló rekeszek kialakítására is pozitív hatással van.

A Fiat Ulysse külső design-ja valamivel visszafogottabb, mint a négyes fogat francia képviselőié, vagy a házon belül testvér Lancia Phedráé. Nagyon érdekes, hogy Mercedes mintára a visszapillantó tükörben is található index, viszont a német modelltől eltérően kevésbé sérülékeny helyen, a tükör tövében.

Két benzin- és két dízelmotorral jelenik meg idén tavasszal az új Fiat Ulysse. A kisebbik benzinmotor kétliteres, 136 lóerős, a nagyobbik 3,0 literes V6-os, legnagyobb teljesítménye 204 lóerő. Mindkét benzinmotorhoz választható kézi és automatikus sebességváltó is.

A kétliteres, 109 lóerős JTD dízelmotor is rendelhető az automata váltóval, a 2,2 literes 128 lóerős viszont nem. Az utóbbi egy teljesen új fejlesztésű, közös nyomócsöves dízelmotor. Legnagyobb nyomatéka 314 Nm, amit már 2000-es fordulatnál lead. Ráadásul a nyomaték 80 százaléka 3800-as fordulatig rendelkezésre is áll.