1972-ben klasszikussá vált autók készültek az Opelnél. Még gyártották az Opel GT-t, friss típus volt a kereklámpás Manta A, virágzott a Commodore. Ekkor váltották le a Rekord C-t a D Rekorddal és ugyanebben az évben jelent meg a Rekord 2100D. Dízelfronton még egy jelentős eseményt tartanak számon 1972-ből az Opel évkönyvek.

Ebben az évben Dudenhofenben, az Opel tesztpályáján egy dízel rekordautó rótta a köröket. Három nap alatt 20 rekordot döntött meg a két és három liter közötti dízelautók osztályában.

Az autó alapját az 1968 és 73 között, 1,1 illetve 1,9 literes motorral gyártott Opel GT adta. A 100 000 feletti darabszámot elért mini Corvette felismerhető a rekordautó karosszériáját látva. A dízel GT karosszériája könnyebb és kedvezőbb légellenállású volt a népszerű sportkupénál. Az együléses autó motorterében egy öntött vas motorblokkú örvénykamrás dízelmotor dolgozott. A hengerűrtartalom 2,1 liter volt. A teljesítményt 95 lóerőre emelték turbófeltöltő segítségével. A mért végsebesség így elérte a 197,5 kilométer/órát.

A 10 000 kilométeres tartóssági tesztet 190,9 km/órás átlaggal teljesítette az autó, 52 óra alatt. Ezen a távon megbízhatóságát is bebizonyította a 2100-as dízelmotor, amely még abban az évben a Rekordba is rendelhetővé vált 60 lóerős teljesítménnyel.

Francia, svéd, német, belga és olasz pilóták vezették az Opel rekordautót. Céljuk az volt, hogy ne kelljen hosszadalmas tankolásokkal rontani az átlagsebességet. Ennek érdekében az utasülés helyén egy póttartályt alakítottak ki. A kíméletlen padlógáz ellenére is csak 13 litert fogyasztó dízel autó hatótávolsága ezzel 600 kilométerre nőtt.

A dízel GT-vel megdöntött átlagsebességi csúcsok között voltak álló- és repülőrajtosak. Új rekordot állítottak fel 1, 10, 100, 500, 1000, 5000 és 10 000 kilométeren a 2-3 liter hengerűrtartalmú dízelek között.

Akkoriban a közvetlen befecskendezés helyett elő-, vagy örvénykamrát alkalmaztak. Az örvénykamrás dízelmotor Mercedes-Benz jellegzetesség volt, még a kilencvenes években is. Az üzemanyagot az örvénykamrába fecskendezték be, ahol egy nagyon dús gázolaj-levegő keverék alakult ki. Az örvénykamra tartalmazta az izzító gyertyát és a befecskendező fúvókát. A kis kamrából a dús keverék a fő égéstérbe áramlott, ahol levegővel keveredve elégett.

Később a rekordautóban bevetett dízelmotor hengerűrtartalma 2,3 literre nőtt. Turbóval 86, 95 majd 90 lóerős teljesítményt ért el. A Senator Comprex-D-be és az Opel Omegába is beépítették. A mai ECOTEC dízelmotorok 1996-ban jelentek meg.