A fogyasztási verseny fődíja egy Peugeot 206 1.4 HDi volt. A játékra a világhálón is jelentkezni lehetett. A számtalan jelentkező közül három párost sorsoltak ki. Rajtuk kívül híres sportolók és televíziós személyiségek is részt vettek a rendhagyó viadalon.

Csollány Szilveszter Barabás Évával, Csisztu Zsuzsa Jaksity Katával, ifjú Tóth János pedig Tóth Imrével autózott. Minden párosnak négy órája volt a körülbelül azonos hosszúságú táv teljesítésére.

Az autókat indulás előtt a helyszínen kialakított Total kútnál teletankolták, majd a táv megtétele után ugyanitt töltötték tele a tankot. A tanksapkákat kicserélték az autókon, így senki nem tankolhatott útközben. Ez a megoldás nagyon ötletes volt.

Az időt ifjú Tóthék használták ki a legalaposabban, ők néhány perccel a negyedik óra vége előtt futottak be a Normafánál kijelölt célba. Tóth Imre jó navigátorként kiszámolt egy átlagsebességet, amit tartani is tudtak.

Janikáék egyenletes 80-90 körüli sebességgel autóztak, néha a háromjegyű számokba is belekóstolt a kilométeróra. A legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámmal haladtak és az ötszörös ralibajnok ügyelt arra, hogy ne legyen teljesen nyitva a fojtószelep.

Mint a verseny után a vezess.hu és a SPORTváltó kérdésére elmondta, semmi rendkívülit nem tett. Janika szerint a Peugeot 206 1.4 HDi-vel bárki elérheti az eleve igen jó 3,6 literes gyári adatnál kedvezőbb országúti fogyasztást.

Csisztu Zsuzsa és Jaksity Katalin meglepően tudatosan szorította le 3,98 literre autójuk fogyasztását. Nem nyitották ki az ablakot, a lehető legkevesebb elektromos fogyasztót használták és egyenletesen, kis gázzal igyekeztek haladni.

Csollány Szilveszter egyedül vezetett oda-vissza, Barabás Éva mitfahrer maradt. Ők mintha félreértették volna a feladatot, 150 körüli tempót is mentek. Átlagfogyasztásuk 6,52 liter volt.

Autópályán ennyit úgy sem könnyű megitatni a nagyon takarékos PSA-Ford dízelmotorral, ha kifejezetten a fogyasztásnövelés a cél. Több elsőséget viszont magukénak mondhatnak: ők mentek a leggyorsabban és ők értek be leghamarabb a célba.

A fogyasztási versenyt ifjú Tóth Jánosék nyerték Budai István előtt. A második helyezett páros 3,2 litert fogyasztott, a harmadik Czippán Krisztián 3,61 liter gázolajjal tett meg 100 kilométert. Klekner Tibor 3,8 literrel negyedikként végzett. Csisztu Zsuzsa és társa ötödik lett 3,98 literrel.

A főnyereményt ifjú Tóth János és navigátora a környezetvédő szervezetnek ajánlotta fel. A kivételesen csekély környezetszennyezésű autót a szervezet jelenlévő képviselője boldogan át is vette.

68 lóerős motorjával 14,7 másodperc alatt gyorsul százra az autó. Legnagyobb sebessége 168 kilométer/óra. A szabvány szerinti városi fogyasztás 5,5 liter, országúton ez 3,6-re csökken.

Kis hengerűrtartalmú közös nyomócsöves dízelmotort a Renault Clio illetve a Hyundai Accent kínál még a hazai piacon. A Peugeot importőre a fő konkurens Renault Clio 1.5 dCi-hez hasonlóan kedvező, 2 880 000 forintos árat állapított meg a kis 206 HDi-nek.

Ötajtós karosszériával a 206 Présence 1.4 HDi 2 880 000 forintba kerül. Ez csupán 260 ezer forinttal több a hasonló teljesítményű benzinesnél. A jellemzően keveset futó kisautóknál különösen fontos az, hogy a dízel megtérülési ideje ne 250-300 000 kilométer legyen.

Az importőr számításai szerint 50 000 kilométer után megtérül a HDi felára a 75 lóerős benzineshez képest, ami hamar eltünteti a vételár-különbséget. Összesen 1500 dízel 206-ost kíván értékesíteni az importőr.