A Ford gyakorlatilag átaludta a modern dízelmotorok térnyerését. A marketingesek ezt azzal magyarázták, hogy megvárták, míg a közös nyomócsöves technológia kinövi gyermekbetegségeit. A rendszerben a csipkerózsika évek alatt már egy technológiaváltás is bekövetkezett, így a Ford Mondeóba és a Focusba már a második generációs common-rail befecskendező rendszert építik be. Az új rendszernél már 1600 bar lehet a maximális befecskendezési nyomás, míg a korábbi érték csak 1350 bar volt.

A Mondeo 2,0 literes, 16 szelepes dízelmotorja 130 lóerős, maximális nyomatéka pedig 330 Nm, 1800-as fordulatnál. A Focus 1,8 literes turbódízelje 115 lóerőt termel, legnagyobb nyomatéka 250 Nm. Mindkét motornál lehetőség van átmeneti nyomatéktöbblet előállítására. Harmadik vagy negyedik fokozatban haladva nagy gázt adva a vezérlő rendszer érzékeli a gyorsítási igényt és ennek megfelelően növeli a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, és a turbónyomást. Így rövid ideig a Mondeo dízelmotorja 355, a Focusé 280 Nm-es nyomatékot tud leadni. Ezek a számok 2,5 illetve kétliteres motortól sem volnának rosszak.

A Mondeo a TDCi motorral 9,9 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás sebességre, legnagyobb sebessége 220 km/óra. Eközben az átlagfogyasztás igen alacsony 6,2 liter 100 kilométerenként. A kétliteres dízelmotor igen rugalmas, gyakorlatilag bármelyik sebességi fokozatban képes kilőni a Mondeo TDCi. Még autópálya tempónál 180 km/óra felett is jól gyorsul ötödikben.

A Focus TDCi átlagfogyasztása 5,5 liter 100 kilométeren. Az autó végsebessége 193 km/óra, a 100-ra gyorsítás pedig 10,8 másodpercig tart. A Focus dízelmotorja is hasonló érzetet tud produkálni, mint a nagyobb Mondeo dízel. Országúton, autópályán, városban egyaránt nagyon jó partner a dinamikus haladásban a 115 lóerős dízelmotor. A Focus TDCi Trend alapára 5 522 000 forint, a Mondeo Trend TDCi-é 6 375 000 forint. Különösen a Mondeo dízel ára versenyképes.

A Focus 1,8 literes dízelmotorjánál a nyomástároló helytakarékossági okokból nem cső, hanem gömb alakú. A PSA és a Ford közös fejlesztésében készülő 1,4 literes dízelmotor közös nyomócsöve is hasonló elgondolásokból ugyanilyen alakú. Az 1,4 literes dízelmotor a napokban mutatkozott be a Peugeot 206-osban, és az év második felében – várhatóan még nyáron – piacra lépő Ford Fiesta motorkínálatában is megtalálható lesz.

A dízelmotorokon kívül is kínál újdonságot az idei évre a Ford. Tavasszal érkezik a Focus két csúcsváltozata, a kétliteres, 170 lóerős Focus ST 170, és a még vadabb, Focus RS. A minden kényelmi és biztonsági extrával felszerelt Focus ST 170-nek már ára is van, 6 918 000 forint.

A Mondeóból is érkezik csúcsmodell, a 220 lóerős ST 220. Az év második felében, remélhetőleg még nyáron végre befut a régóta várt új Ford Fiesta. A Fiesta, a Focus és a Mondeo mellett a Transit is hamarosan megvásárolható lesz közös nyomócsöves dízellel.