Persze a kézi váltóhoz szokott autós eleinte felvont szemöldökkel, gyanakodva szemléli a szerkezetet. A fékpedálra taposva gyújtást adunk, és életre kel az 1,2 literes, 75 lóerős Ecotec motor. Balra húzva a váltókart “A”, vagyis automata állásba kapcsolunk – a kiválasztott üzemmód betűjelzése megjelenik a műszerfalon, a sebességmutató alatt. A háromajtós Corsa lassan kigurul a parkolóból, majd hirtelen előrebiccen a fej. Hát igen, az a fránya bal láb a kuplungot kereste, és helyette a fékpedálra taposott!

Újabb gázadás, és erőre kap a kisautó. Tulajdonképpen nem is rossz. A városi csúcsforgalomban araszolunk, s míg az autóstársak az “egyes-kettest” gyakorolják, felhangosítjuk a rádiós magnót. Jobb lábunkat csak levesszük a fékről, és az autó ráérősen kúszik előre, bal lábunk pedig ösztönösen a zene ritmusára jár.

Ilyenkor a tengelykapcsoló részleges erőátvitelt tesz lehetővé, és ugyanolyan kényelmet kínál, mint egy hagyományos automata váltómű. Ez megkönnyíti az elindulást emelkedőn is.

Megpróbálunk minél gyorsabban kiszabadulni a fővárosi csúcsforgalomból, és a 11-es úton Szentendre felé tartunk. A négysávos úton már lendületesen lehet haladni, aminek rövid időre a közlekedési lámpa piros jelzése vet véget. Sajnos hiába állunk legelöl, a kereszteződés után nem sokkal útfelbontás van. Itt az ideje kipróbálni, mire képes az Easytronic, ha mi választjuk meg a sebességi fokozatot. A váltókart megint balra “pofozzuk”, és a kijelzőn először az “M” – vagyis manuális – betű jelenik meg, majd az 1-es szám. Zöld jelzésre a gázra taposunk, és gyorsítás alatt a “+” jelzés irányába előretoljuk a sebességváltó kart. Lazán kapcsolgatva lendületvesztés nélkül növeljük az autó sebességét, és könnyedén, a mellőlünk indult kocsit megelőzve, sávot váltunk.

A következő előzési manőver során is jelesre vizsgázik a sebességváltó. A hasonló konstrukciók közül elsőként az Easytronic ad lehetőséget több fokozat átugrására, például ha előzéskor az ötödikből hármasba kell visszakapcsolni. Sőt a rendszer felismeri az olyan menethelyzeteket is, mint mondjuk az erős emelkedő és lejtő, vagy az utánfutó-vontatás, s ezekre kissé módosított váltási programmal reagál. Ha manuális üzemmódban fékezünk, a váltó a lassítással összhangban kapcsolgat vissza, nehogy a motor lefulladjon, ha automatára váltunk, a visszakapcsolások olyan ütemben követik egymást, hogy a váltó mindig a legalkalmasabb fokozatban legyen a soron következő gyorsításhoz.

Végre elérjük a Duna-parti várost, amely a ragyogó napsütésben a legszebb arcát mutatja. Szentendre igazi kis ékszerdoboz; a történelmi belváros keskeny, macskaköves utcáin újra automata üzemmódba kapcsolunk, és a vezetőülésben kényelmesen hátradőlve, letekert ablaknál szívjuk be a Duna és a természet kora tavaszi illatát, gyönyörködünk a kedves kis házakban. A szűk fordulókban és a parkolásnál nagy hasznát vesszük a szervokormánynak is.

Hazafelé már önfeledten élvezzük a sebességváltást. Kedvünk vagy a forgalom szerint hol az A, hol az M jelzés villan fel a műszerfalon, miközben további, az Easytronic mellett szóló érvek és tények jutnak eszünkbe: fele olyan nehéz, mint a hagyományos automataváltók, az autó fogyasztása is kedvezőbb és a szenzációs szerkezetnek köszönhetően a kézi sebességváltás öröméről sem kell lemondanunk. Mi több: ha most vásárolunk 1,0-s vagy 1,2-es Opel Corsát az Easytronic ajándékba jár!

Bővebb információ: www.corsa.hu

(x)