Talmácsi Gábor négy évesen kezdett motorozni egy minimotorral, amelyet édesapja készített számára. Fia tehetségében végig bízva ő segítette Gábor versenyzői karrierjét. A 2001-es sorozatban a csendes-óceáni nagydíjon Talmácsi Gábor a hatodik helyen végzett, ami a gyári csapatokéval alig összehasonlítható hátteret figyelembe véve egészen kiváló eredmény. 2001-ben összesen 34 pontot szerzett.

Tehetségét látva az Italjet csapat vezetői idén két komplett gyári versenymotorral, egy főszerelővel és 2 szerelővel segítik Talmácsit. Talma motorja egy 125 köbcentis kétütemű gép. A legnagyobb fordulatszám 13 000. A Hungaroringen megtett két tiszteletkört megelőző melegítésen megcsodálhattuk a motor pörgősségét. Az alapjáratinak tűnő percenkénti nyolcezerről úgy vág fel 13 000-ig a fordulatszámmérő mutatója, hogy a két érték között nincs átmenet. Az autókhoz szokott szemnek ez megdöbbentő volt. Az Italjet versenymotor és Talmácsi Gábor együttes súlya minimum 130 kilogramm kell legyen a szabályok szerint. Jelenleg ennél 10 kilóval több az összsúly, ami nem probléma.

Télen a mi éghajlatunkon nemigen van lehetőség tesztelésre. A motorosruhában 1-2 kör alatt annyira átfagy az ember a nagy tempó miatti jeges orkánban, hogy a gázt sem tudja húzni. Talmácsi Gábor télen az állóképességet erősítő és súlyzós edzés mellett motokrosszozással tartja magát fitten.

Gábor saját többet vár el magától, mint csapata, az Italjet elvárásai így nem nyomasztják. Célja, hogy világbajnok legyen, amire gyári háttérrel és tehetségével megvan az esélye.