Az új Range kifejlesztését még a korábbi tulajdonos BMW kezdte meg.
A Range Rover egy ideje azonban a Fordhoz tartozik, a jövőben így a Ford konszernből származó motorokkal helyettesítik a BMW motorokat.

A Range Rover célja mindig is az volt, hogy a legelőkelőbb terepjáró legyen. Ezen nem változott semmi, az új Range Rover továbbra is igazi lord a dzsipek között.

Az autó hossza 4950 milliméter, ami jóval több mint a korábbi típusé. Nőtt a magasság is. A vezető magasabban ül a 2002-es Range-ben, ami városban hasznos a forgalom jó áttekinthetősége miatt.

Az új modellben fogasléces szervokormány váltotta le a régebbi Mercedesekben és az elődben megtalálható golyópályás kormánygépet. Ennél jelentősebb változás, hogy az alumínium karosszériaelemeket acél karosszériára cserélték. Emiatt az önsúly kereken 2,5 tonna. A korábbi Range Rover merev tengelyei helyett a BMW X5-ön alapuló új futóműben független kerékfelfüggesztést alkalmaznak. Ez javítja a menettulajdonságokat aszfalton. Széria az elektronikus menetstabilizáló rendszer. A jelenlegi Mitsubishi Pajeróhoz hasonlóan a Range Rover gyártói is feladták a terepjárásnak kedvező alvázas építési módot. A 2002-es Range a BMW X5-höz hasonlóan önhordó karosszériát kap.

Távol az aszfaltozott utaktól továbbra is a legjobbak közé tartozik a brit luxusterepjáró. Terepen a motorelektronika engedélyez némi túlpörgést a kereknek, ami megkönnyít az elindulást laza talajon. Széria a váltófokozatokat erősen megrövidítő terepváltó. Figyelmes részletmegoldás, hogy az első légterelő terepezés előtt néhány mozdulattal leszerelhető.

A légrugózással 28 centiméterre emelhető a hasmagasság. Terepen egy szelep segítségével megnövelhető a kerekek rugóútja, amivel egészen durva egyenetlenségeken áthajtva sem veszítik el a kapcsolatot az úttal a 18 colos kerekek.

A meredek lejtőkön való leereszkedést teszi biztonságosabbá a kerekek egyenkénti fékezésével az autó felgyorsulását a fékpedál érintése nélkül megakadályozó Hill Descent Controll.

A kisebbik motor egy háromliteres, 177 lóerős dízel. Korszerű, közös nyomócsöves befecskendező rendszerrel szerelik. Terepre elvileg ez a hathengeres dízel alkalmasabb, mert erősebb motorféket nyújt. További előnye, hogy az öngyulladásos égésnek köszönhetően nincs szükség a benzinmotorokon használt gyújtórendszerre. A gyújtás elemei ezért nem is tudnak beázni mély vízen keresztülgázolva.

A másik motor egy nyolchengeres benzines, 286 lóerős teljesítménnyel. Legnagyobb nyomatéka 440 newtonméter. Aszfalton jóval gyorsabb dízel testvérénél a V8-as Range, végsebessége 208 kilométer/óra.

A karosszéria alig változott a korábbi modellhez képest. A tető és az ajtóoszlopok szinte azonosnak tűnnek. Természetesen teljesen új megoldások is láthatók a Range Roveren, ilyen a cápák kopoltyújára emlékeztető oldalsó levegőkivezető nyílás.

A belső térben hagyományosan a luxusé a főszerep. Választható egy- vagy kéttónusú teljes bőrkárpitozás, navigációs rendszer és hanggal vezérelhető telefon is. Több eltérő erezetű fabetét áll rendelkezésre, hogy a vásárló egyedi kívánsága érvényesülhessen. Rendelhető cseresznyefa- vagy a hagyományos diófa betét.

A nemzetközi bemutatót március közepén tartják. Az autót importáló Wallis Motor Kft-től kapott információk szerint áprilisban jelenhet meg az új Range Rover a magyar piacon.