Lapunk februárban hírt adott arról, hogy V8-as motorral bővülhet a hármas kupé motorválasztéka. Az M Gmbh. által készített autó igen könnyű építésű lesz, hogy a versenyváltozat sportosságát az utcára vihessék. Szénszálas karosszériaelemeket kap az autó, ezenfelül a vásárlóknak le kell mondania minden kényelmi extráról.
A teljesen lecsupaszított M3 GTR-ben belül csak két versenyülés található, mind a súlycsökkentés, mind a versenyhangulat növelése érdekében. Az eredmény 1350 kilogrammos saját tömeg.

A könnyítés részeként az autó teteje, a hatalmas hátsó szárny, az első és hátsó lökhárító a versenyautóhoz hasonlóan az utcai GTR-en is szénszálas anyagból készül. Ezenfelül fontos aerodinamikai szerepük is van: a meghosszabbított első és hátsó lökhárító valamint a hátsó szárny stabilizálja az autót nagy sebességnél. A motorháztető sem kerülte el az átalakítást, ráccsal borított méretes nyílásokat vágtak rajta. A lökhárítón beáramló levegő ezeken keresztül könnyen tud távozni, ezáltal légáramot tudtak létre hozni, ami hűti a magas hőfokon üzemelő motort.

A 90 fokos hengerszögű nyolchengeres aggregát a versenyautóban 450 lóerős. Az érvényben lévő zaj és károsanyag-kibocsátási szabályok miatt átalakították a GTR kipufogóját és elektronikáját, de még így is 350 lóerőt teljesít a motor.

Szerettek volna a mérnökök minél többet átmenteni a versenyváltozatból az utcára, ezért került át az extra könnyű szárazkarteres V8-as motor az autóba. A száraz karteres kenési rendszerben az olajszivattyú a motor alján található karterből azonnal egy köztes tárolóba szívja fel az olajat. Menet közben így az olajteknőben csak nagyon rövid
ideig van olaj, innen a száraz karteres elnevezés. Hosszú, elnyújtott kanyarokban az olajszivattyú a karter falára préselődő olaj miatt levegőt szívhat olaj helyett, ami a motor tönkremeneteléhez vezethet. A BMW GTR száraz karteres motorja ezért a köztes tárolóból kapja a kenőanyagot, ami garantálja a motor megfelelő védelmét Hatsebességes kézi váltón és kéttárcsás sportkuplungon át jut a teljesítmény a változtatható M differenciálműhöz.

Extrém mélyre ültették a nagyon kemény futóművel szerelt autót, amelynek stabilitását a mélyre helyezett kompakt kialakítású V8-as blokk is javítja. A kanyarsebességet növelik, és az útfogást javítják az M3 CSL-en debütált 19 colos, könnyített felnikre húzott széles gumik.

A kézzel összeszerelt BMW GTR exkluzivitásának megfelelően meg kell fizetni az árát, ami jelen esetben 489 ezer német márka (64,5 millió forint). Magyarországon ez természetesen másfélszer ennyit jelent az alapárra rakódó egyéb terhek miatt.