9. gyorsasági: Parahi (95 km)

Az Új-Zéland Rali leghosszabb gyorsasági szakaszát a Peugeot 206 WRC-vel induló Harri Rovanpera teljesítette a leggyorsabban. A 33 perc 59,9 másodperces abszolút idővel az összetett verseny ötödik helyére lépett elő.
Richard a második helyre kormányozta a Subaru Ipreza WRC-t, mindössze három tized másodperccel csúszott le az első helyről. Colin McRae autózta a harmadik időt, de ő már 20,3 másodperces hátrányt gyűjtött be.
Francois Delecour, a Ford versenyzője felborult a kilencedik gyorsaságin, ezért sokáig vártak, míg végre a nézők visszaborították őket, így 4 perc 33,9 másodperccel volt lassabb, mint Rovanpera. Mivel Tommi Makinennek már nem elsőként kellett elrajtolnia, mindjárt jobb eredményt produkált, mint előző nap, a negyedik idő volt az övé.
Petter Solberg (Subaru) defektet kapott a szakasz folyamán, ezért csak a 12. Időt szerezte meg.

10. gyorsasági: Batley (19,82 km)

Kenneth Eriksson indult a második napon az élről az Új-Zéland Ralin, ezért most ő vette át Makinen feladatát, hogy letakarítsa a pályákról az apróbb köveket. Ez a feladat nagyon visszavetette a Hyundai versenyzőjét, 45 másodperc hátrányt gyűjtött be egyetlen szakaszon.
Az első szakaszhoz képest felcserélődött az első két pilóta helyzete, ezúttal Burns (Subaru) volt a gyorsabb és Rovanpera (Peugeot) lett a második. A harmadik helyet is egy Peugeotval versenyző pilóta, Didier Auriol szerezte meg, 5,2 másodperces hátránnyal. Az összetett versenyben Richard Burns állt az élen, mögötte Colin McRae állt 10,4 másodperccel, a dobogó harmadik fokán a Forddal versenyző Carlos Sainz állt.

11. gyorsasági Waipu Gorge (11,24 km)

A második nap harmadik szakaszán, ugyanúgy mint a másodikon a brit Richard Burns volt a leggyorsabb, és az őt követő két pilóta sorrendje is megegyezett az előző szakaszéval. Rovanpera a Peugeot 206 WRC-vel csak 0,4 másodperccel maradt el a Suabrus versenyzőtől, míg Auriol 2,7 másodperces vereséget könyvelhetett el.
Tommi Makinen az ötödik időt autózta, így az összetettben is előrébb került, már a tizedik helyen állt.

12. gyorsasági: Brooks (16,03 km)

Már a harmadik abszolút idejét autózta Richard Burns a nap folyamán, minden remekül működött a brit számára. Harri Rovanpera 2,7 másodpercet kapott a Subarus pilótátol, de így is egyre jött fel az összetett versenyben. A Ralliart csapat Mitsubishi Lancerjával Tommi Makinen egyre jobb lett, ő autózta a harmadik időt, és ezzel az összetett verseny kilencedik helyére jött fel. Az összetett versenyben egyre jobban elhúzott Burns az őt üldöző Fordos pilótáktól McRaetól és Sainztól.

13. gyorsasági: Pararoa (11,64 km)

Burns a 13 szakaszig megrendezett 5 gyorsaságiból négyet megnyert, míg Rovanpera immár negyedszer szorult mögé a második helyre. A Subaru csapat első számú versenyzője 6 perc 17,9 másodperc alatt hajtott végig a pályán. Harri Rovanpera 1,8 másodperces hátrányt gyűjtött be, míg Auriol ehhez még kapott 1,7 másodpercet.
Rovenperának sikerült az összetett verseny negyedik helyére küzdötte fel magát, de még így is 48 másodperc a brit Burns előnye. Kenneth Eriksson (Hyundai) ugyanúgy szenvedett, mint Makinen (Mitsubishi) pénteken visszacsúszott az összetettben a 12 helyre.

14. gyorsasági: Cassidy (21,64 km)

Burns (Subaru) ezúttal is remek időt autózott, de mindez kevés volt, mert Didier Auriol (Peugeot), 12 perc 23,9 másodperces idejével, még őt is megelőzte 1,1 másodperccel.
A Ford csapat harmadik versenyzője Francois Delecour autózta az abszolút harmadik időt. Delecour autója a versenyre különleges fényezést kapott, a fehér autón egy amerikai zászló volt látható, amely egyik vége fekete színű lett. Ezen felül ellátták az autót egy felirattal is, amely a terrortámadás áldozatairól emlékezett meg.
Kissé bosszúsan panaszolta az újságíróknak Carlos Sainz “Annyira fellazult a murvás talaj, hogy nagyon vékony gumikkal indultunk, ami nonszensz.”

15. gyorsasági: Mititai (2677 km)

Tommi Makinen (Mitsubishi) szinte szárnyalt előző napi teljesítményéhez képest, sikerült feljönnie a hetedik helyre az összetett versenyben.
De aki igazán nagyot alakított a nap folyamán, az Richard Burns (Subaru) volt, a 15. gyorsaságin is a legjobb időt autózta. A brit Colin McRae (Ford) úgy mint a szakaszon, az összetettben is követi honfitársát. Míg a gyorsaságin 8,3, addig az összetettben 40.3 másodperc a hátránya.
Francois Delecour ismét a dobogó harmadik fokáig vezette a Ford Focus WRC-t, 10,3 másodperccel volt lassabb Burnsnél.
Petter Solberg a Subaru másik versenyzője folyamatosan váltóproblémákkal küzdött, így nem szólhatott bele érdemben a verseny kimenetelébe.

16. gyorsasági: Tokatoka (10,15 km)

Ellenállhatatlanul autózott egész nap Richard Burns, így megnyerve a 16. szakaszt is, nap nyolc speciáljából hetet ő nyert meg. Ezúttal is Harri Rovapera (Subaru) követte őt, de csak 0,9 másodperccel volt lassabb.
Colin McRae autózta a harmadik időt a Ford Focus WRC-vel. A két brit versenyző között 42,6 másodperc van az összetett versenyben, ám ez valószínűleg McRaenek kedvez, aki kihasználhatja a harmadik napon, hogy Richard Burns indul majd elsőként.

Az összetett verseny állása a második nap után:

1. Burns-Reid Subaru Impreza WRC 2h56’03″6 100.0 km/h
2. C.Mcrae-Grist Ford Focus WRC + 00’42″6
3. Rovanpera-Pietilainne Peugeot 206 WRC + 01’05″2
4. Sainz-Moya Ford Focus WRC +01’27″5
5.Gronholm-Rautinainen Peugeot 206 WRC + 01’42″5
6. Auriol-Giraudet Peugeot 206 WRC + 01’43″0
7. Makinen-Mannisenmaki Mitsubishi Lancer + 02’42″8
8. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 03’06″9
9. A.Mcrae-Senior Hyundai Accent WRC + 03’27″4