1.gyorsasági: Te Akau North (32.37km)

Tommi Mäkinen rajtolt el elsőként, mivel az összetett VB-pontversenyben ő áll az élen. Mivel neki jutott a szerep, hogy letakarítsa az útról az apróbb köveket, csak a 15-ik időt autózta és begyűjtött 41 másodperc hátrányt.

A Peugeot-val versenyző Marcus Grönholm volt a leggyorsabb az első szakaszon. 18 perc 4,6 másodperc alatt teljesítette a speciált. A Hyundai Accent WRC-vel induló Alister McRae autózta a második időt. Az abszolút harmadik a Hyundai pilóta bátyja, Colin MmcRae lett Forddal.
Az N csoportban Manfred Stohl volt a leggyorsabb Mitsubishi Lancerrel, őt a Pozzo-Stillo páros követte.

2.gyorsasági: Maugatawhiri (6,52 Km)

A norvég Solberg-Mills páros bizonyult a leggyorsabbnak az Új-Zéland második szakaszán. Előnyük mindössze két tized másodperc volt a világbajnok Marcus Grönholménál. A harmadik időt is Peugeot-val versenyző pilóta szerezte meg, mégpedig Didier Auriol. A negyedik és ötödik helyen egy-egy Hyundai WRC ért célba, előbb Eriksson, majd Alister McRae. Tommi Mäkinen továbbra is csak messziről követte az élbolyt, ezúttal a 13. lett. “Egyáltalán nincs tapadása az autóknak, ide-oda csúszkálunk az úton, ráadásul mindig korábban fékezünk a kanyarok előtt, de erre számítottunk”-mondta a négyszeres világbajnok Mäkinen.

3. gyorsasági: Te Papatapu (16,62 km)

Ismét Petter Solberg autózta az abszolút legjobb időt Subaru Impreza WRC-vel. Kenneth Eriksson volt a második leggyorsabb a Hyundai Accenttel. Ő két másodperccel volt lassabb a norvég pilótánál.
Carlos Sainz és Louis Moya érkezett harmadikként a célba Ford Focus WRC-vel.

Az összetettben Grönholm állt az élen, őt Solberg követte mindössze 1.3 másodperc különbséggel. Alister McRae harmadikként zárt a gyorsasági után, ő 5,9 másodperccel maradt el az élen álló Peugeot-s párostól.

4. gyorsasági: Te Hutewai (11,32 km)

Immár másodszor ért elsőként a célba a Peugeot világbajnoka, Marcus Grönholm. 8 perc 3,7 másodperc volt az ideje. Mögötte a Delecour-Grataloup páros lett a második, a fordos duó 3,3 másodperces hátrányt gyűjtött be. A Solberg-Mills páros 4.5 másodperces lemaradásával a harmadik időt autózta a Subaruval. A Mitsubishivel induló Tony Gardemeister odaütötte a kocsi futóművét, emiatt nyomokban volt csak megfelelő hajtása a Mitsunak. Ez sokba került neki, a 38. időt autózta és mintegy 3 percre állt az élen haladóktól.
“Eltrafáltunk egy sziklát, amely átütötte a kartervédőt és eltörte a kardántengelyt. Az összes váltóolaj elfolyt az autóból.”-mondta az esetről a szakasz után Gardemeister. Az N csoportban ezúttal a Crocker-Foletta páros volt a leggyorsabb, de az összetettben továbbra is a Pozzo-Stillo kettős állt az élen.

5.gyorsasági: Whaaga Coast (29,52 km)

A Peugeot versenyzője Didier Auriol és a Hyundaios Kenneth Eriksson azonos, 21 perc 28.2 másodperces idővel teljesítették a távot. A másik Hyundai-jal a harmadik időt szerezte meg Alister McRae. Auriolnak ez az eredmény az összetettben is jól jött, megelőzte Erikksont és a harmadik helyre jött fel. Grönholm már 7,3 másodperccel vezetett a Subarus Solberg előtt.

6.gyorsasági: Te Papatapu (16,62 km)

Visszatért a mezőny a harmadik gyorsasági szakasz helyszínére, ahol ezúttal a Fordok szereltek a legjobban. Colin McRae és Nicky Grist volt a leggyorsabb, 10 perc 49,1 másodperc alatt autózva végig a távot. Mögöttük a csapattársak, a spanyol Sainz-Moya páros lett a második, akik 4,1 másodperccel maradtak el az első helytől.
Kenneth Eriksson a harmadik időt autózta, de ennél is fontosabb, hogy az összetettben előtte állók nagyon rosszul teljesítettek, így az élre ugrott. A második helyen a Peugeot-s Grönholm állt, míg a harmadik helyre feljött Carlos Sainz.

7. gyorsasági: Manukau Super (2,1km)

Az Új-Zéland Rali hetedik szakaszát különleges körülmények között rendezték meg. Az összetett első húsz helyén álló autó fordított sorrendben indult, és kétszer teljesítette a szakaszt.
Carlos Sainz autózott a leggyorsabban a speciálon, mögötte Petter Solberg szerezte meg az abszolút második időt, mindössze két tizeddel elmaradva a Matadortól. Harmadik lett a McRae-Grist páros a 2,1 kilométeres szakaszon. Manfred Stohl autózta az N csoportban az első időt, de még így is 19 másodperccel van a Subaru Impreza WRX-szel induló Croker mögött a csoportversenyben.

8. gyorsasági: Manukau Super (2,1km)

Ugyanaz lett az első három eredménye a szakasz másodszori teljesítésekor is mint az első esetben. Második körben ismét Sainz volt a leggyorsabb, még egy másodpercet faragott le az előző idejéből. Solberg megszerezte a második helyet, szintén javítva idején, ezúttal fél másodperccel maradva el az első helytől.
Colin McRae hat tizeddel autózott autózott lassabban, mint spanyol csapattársa. Az összetettben így Eriksson állt az élen az első nap végén. Marcus Grönholm megőrizte a második helyét, míg az összetett harmadik helyét a Ford Focus WRC-vel autózó Sainz foglalja el.

Az összetett állása az első nap után:

1. Eriksson – Parmander Hyundai Accent WRC 1h16’19″5 92.1 km/h
2. Grönholm – Rautiainen Peugeot 206 WRC + 00’16″5
3. Sainz – Moya Ford Focus WRC + 00’20″5
4. C.Mcrae – Grist Ford Focus WRC + 00’30″4
5. Solberg – Mills Subaru Impreza WRC + 00’39″6
6. Loix – Smeets Mitsubishi Carisma GT + 00’44″6
7. Delecour – Grataloup Ford Focus WRC + 00’47″4
8. Burns – Reid Subaru Impreza WRC + 00’47″7
9. A.McRae – Senior Hyundai Accent WRC + 00’47″7

Holnap nyolc gyorsasági vár a versenyzőkre, összesen 176,29 kilométert tesznek meg versenyszakaszokon