Szeptember 21-e és 23-a között rendezik az Új-Zéland Ralit, a világbajnokság tizedik futamát. Összesen 1690 kilométert kell a versenyzőknek teljesíteni, ám ebből “csak” 382 kilométert kell versenykörülmények között autózni. Huszonnégy murvás gyorsasági szakaszt rendeznek a hétvégén, mindhárom napra nyolcat-nyolcat terveznek a szervezők.

Előreláthatólag száraz körülmények lesznek a verseny folyamán. A szombati nap lesz a leghosszabb a versenyzők számára, mert ekkor kell majd a legtöbbet, 176 versenykilométert vezetniük. Hetvennyolc páros adta le a nevezését a futamra, ami jelzi a futam nehézségét, máshol jóval száz fölött szokott lenni az indulók száma. Nem lesznek ott a rajtnál a Skoda Motorsport Octavia WRC-i, a többi csapat, a két autót indító Hyundai kivételével három autóval áll rajthoz. Érdekesség még, hogy a Mitsubishi három autója közül kettőt Lancer, egyet pedig Carisma néven vetnek be.

Az előző évben a világbajnok Marcus Grönholm nyert Peugeot 206 WRC-vel, őt két fordos pilóta, McRae és Sainz követette.

Több érdekes történet is fűződik az Új-Zéland Ralihoz, az egyik 1977-ből való. Az élen álló Fulvio Bacchelli Fiat 131-eséből egy eltört dugattyú miatt annyira dőlt a füst, hogy senki sem hitte, még célba érhet. Kiesőként könyvelték el és Ari Vatanent jelölték meg győztesként. Amikorra Fulvio célba ért, a nézők többsége már elment, ám így is ő nyerte meg a futamot.

A világbajnoki pontverseny állása az Új-Zéland Rali előtt:

Egyéni:

1. Tommi Mäkinen: 40 pont
2. Colin McRae: 34
3. Carlos Sainz: 27
4. Harri Rovanpera: 23
5. Richard Burns: 21
6. Marcus Grönhom 14
6. Francois Delecour:14
8. Didier Auriol: 10
9. Petter Solberg: 9
10. Freddy Loix: 9
11. Armin Schwarz: 7

Csapatok:

1. Ford: 66 pont
1. Mitsubishi: 66
3. Peugeot: 39
4. Subaru: 35
5. Skoda: 15
6. Hyundai: 10