35 éve foglalkozik összkerékhajtású gépjárművek gyártásával az Iglhaut. A cég gyári autókat alakít át az általa kifejlesztett hajtásrendszerekkel. A marktbreiti cég egyedi Mercedes Sprinter átalakítást mutatott be a Frankfurti Autókiállításon. A 316 CDI Sprinter teljesítményét a későbbi átalakításokhoz igazítva 200 lóerőre emelték, ami minden esetben elegendő teljesítményt nyújt. A több lóerőre tekintettel erősebb fékeket kapott az Iglhaut Sprinter.

Igényes az autó erőátviteli rendszere. Három differenciálzárat szereltek be a maximális terepezési képességek elérése érdekében. Elöl és hátul egy-egy 100 százalékos zárású, kézzel kapcsolható differenciálzárat találunk, míg középre egy automata viszkó kuplung került. Kivételesen nehéz terepen a vezető kézzel is zárhatja a középső difit, kivéve, ha éppen kipörögnek a kerekek. Részben szinkronizált terepváltóval látták el az autót, tehát csak a terepfokozatba kapcsoláskor kell állnia az autónak, kivételkor nem. A nagyon rövid áttételek biztosítják, hogy nehéz terepen se füstöljük el a kuplungbetétet.

Mély vízmosásokon történő áthajtáshoz a tetőre szerelt kivezetéssel látták el a légszűrőházat. Ennek további előnye, hogy kevésbé tömődik tele porral a légszűrő.

Kissé kiszélesítették a sárvédőíveket, hogy elférjenek a könnyűfém felnikre húzott hatalmas, 315/75 R 16-os gumik. Ezenfelül egyedi felszerelésekkel látták el az autót. Előre rozsdamentes acélból készült gallytörő rácsot szereltek, míg hátra ugyanilyen anyagú pótkeréktartó került. Gondolva a sivatagi felhasználásra 150 literes alumíniumból készült üzemanyagtankkal látták el a Sprintert.

Az átalakítás elérhető a Sprinterrel lényegében megegyező Volkswagen LT modellekhez is.