2002-ben érkezik a Ford tulajdonában lévő Range Rover új autója, amelyet már álcázás nélkül is tesztel a gyártó. Geoff Upex a Land Rover formatervezési igazgatója alakította ki az autó formavilágát. Alapvetően megőrizte a jelenlegi típus külsejét a Range, de kerekebb vonalakkal készül majd. A hasonlóság ellenére ez a terepjáró teljesen új. Ahogy az új modellek esetében általános, az autó minden részletében nagyobb lett. Nem változott az ötajtós felépítés és hasonló maradt az orr rész hűtőmaszk-lámpa egysége. A korábbi lámpatesttől eltérően az új fényszórót már vetítőlencsés vagy gázkisüléses egységekkel szerelik fel, míg a ködlámpák már nem négyszögletűek, hanem kerek formájúak. A lefotózott Range Rover az előző modellnél gömbölyűbb lökhárítókat kapott és a középső részre egy kartervédőt is beszereltek.

A belső térben az autó exkluzivitásának megfelelően nagy mennyiségben alkalmazzák a fát és a bőrt.
Bár már nem tulajdonosa a Range Rovernek a BMW, az autó fejlesztésének kezdetekor még az volt, így az autó hajtáslánca a BMW-től érkezik majd. A márkanévhez illő terepezési tulajdonságokat az X5-ös továbbfejlesztett négykerékhajtás rendszere segíti majd. A hat és nyolchengeres motorok viszont a hetes sorozatban szereplő motorok testvérei lesznek. A jelenlegi változat is rendelhető BMW motorral, méghozzá a 2,5 literes turbódízel.