Feltűnő volt a Frankfurti Autószalon standjai közt barangolva a távol-keleti autós újságírás igen erős jelenléte, ugyanis a legtöbb világújdonságot kíváncsi ázsiaiak hada állta körül. A kollégák megállás nélkül kattintgattak. A fotózási szögek beállításánál azonban a miénktől eltérő gyakorlatot követtek.

Míg mi, hogy olvasóink minél többet láthassanak az autókból, megpróbáltuk a tőlünk telhető legjobb szögben külső és belső képeket készíteni, addig az ázsiai kollégák jó része a lehető legfurcsább helyzetben fényképezett. Volt, aki az új Ford Fiesta hátsó ülése alá kukkantott be masinájával, más a Fiat Stilo ülésmozgató mechanizmusát fürkészte, és volt, aki az ötödik generációs Volkswagen Polo illesztési hézagait fényképezte 10 centis távolságból.

Az ázsiai autós lapok fotósait könnyű volt felismerni a náluk lévő állványról és komoly felszerelésről. A távol-keleti autógyárak fotósai viszont elegánsan öltözve, a miénknél fényévekkel fejlettebb, egy kézzel használható digitális kamerákkal lövöldöztek.

Mint később nyilvánvalóvá vált, a fürkésző szemek nem azért vizsgálták ennyire közelről a világújdonságokat, mert az ázsiai olvasók annyira fogékonyak a legapróbb részletek iránt, vagy mert az ágyuk fölött illesztési hézagok berámázott képeit gyűjtik.

Legtöbbjük a képeket nem nyomdába, hanem hazájuk neves, vagy kevésbé neves autógyártójának szállítja le. Tanulni soha nem szégyen, ezt a japánok és a koreaiak komolyan is veszik. Az ázsiai “kém-mérnökök” az autószalonokon testközelbe kerülhetnek az európai újdonságokkal, így minden apró részletet megfigyelhetnek. Alapos tanulmányokat készítenek róluk, amit később kiváló minőségű saját gyártmányaikban kamatoztatnak.