Az Egyesült Államok elleni terrortámadás rányomta bélyegét az 59. Frankfurti Autókiállításra is, ám az újdonságok bemutatói nem maradtak el, csak egy kicsit visszafogottabban, a show elemek részleges elhagyásával mutatták be őket.

Az Opel frankfurti standján a korábban a vezess.hu-n bemutatott Frogster tanulmányautó mellett leleplezték a négy évvel ezelőtt debütált Opel Signum tanulmányautó második generációját is. Az 1997-ben bemutatott Signum az Opel Astra B előfutára volt, a Signum 2 pedig az Opel Vectra jövőre megjelenő generációját vezeti be. Dános András, az Opel Southeast Europe PR igazgatója lapunknak elmondta, hogy a Vectra C orrkiképzése erősen emlékeztet majd a Signum 2-jére. Az autót a Budapesti Autószalonon is látni lehet majd, ahol az Opel, a hazai kiállítás történetében először, világpremiert tart, méghozzá az új Combo haszonjármű változatával!

A ma már 100 százalékos DaimlerChrysler tulajdonban lévő Smart is szállított nem várt újdonságot a németországi szalonra. A Smart Tridion4 karosszériája a Smart Coupéhoz és Cabriohoz hasonlóan két színű és kétféle anyagból áll. Az autó merevségéről acél utascella gondoskodik, a legtöbb karosszériaelem azonban műanyagból készült. A Tridion4 tanulmányautón a középső kijelző jeleníti meg a navigációs rendszer adatait vagy szolgálhat tévékészülékként is.
A Tridion4 mellett bemutatták a korábban már beharangozott Smart Hyper tanulmányautót is. A hibrid Smartot egy elektromos- és egy dízelmotor hajtja egyszerre.

ES3 néven mutatott be tanulmányautót a Toyota. A kisautót 1.4 literes common-rail dízelmotor mozgatja, és a gyár ígéretei szerint a 3,52 méter hosszú autó 2.7 liter gázolajjal éri be 100 kilométerre. Az alacsony fogyasztás mellett kiemelkedő még a dízelmotorok közt igen alacsonynak számító 71 g/km-es CO2 kibocsátás.
A kevésbé környezetszennyező tanulmány mellett bemutatták még a Toyota Corolla legújabb generációját is. A kompakt japán autó öt karosszéria változatban van kiállítva. A szalon előtt még nem lehetett látni a kombi és a limuzin Corollát, de a legérdekesebb, Verso utónévvel ellátott egyterű és a három- és ötajtós ferdehátú is megtekinthető a Toyota standon.

Módosított kerékfelfüggesztéssel, 17 colos felnikkel, vadabb külsővel és turbóval erősített 2.0 literes motorral állíotta ki a Mazda az MX-5 MPS tanulmányautót. A keménytetővel ellátott roadster 1930 köbcentis motorja 7000-es fordulaton adja le 200 lóerős teljesítményét, közepes dugattyúsebessége pedig 19.8 m/s. A turbómotorhoz hatfokozatú kézi váltó csatlakozik.

Leginkább vadító kék belső kárpitjával és finoman spoilerezett karosszériájával próbálta a Honda motorkerékpárok közt magára terelni a figyelmet egy speciálisan felkészített Honda S2000. Bár már a japán roadster alapváltozatának 2.0 literes motorja is a legnagyobb literteljesítménnyel (120 lóerő/liter) rendelkezik a szériagyártású autók közt,a Honda mérnökei ezt tovább növelték, de azt nem árulták el, hogy mennyire. Az erősebb motor mellett változás még az autón, hogy az összes belső műanyagot kék bőr borítja.

Carlos Ghosn, a Nissan elnöke a világ minden részéből összegyűlt újságíróknak tartott sajtótájékoztatóján a Nissan hároméves megújulási programjáról, a Nissan Revival Planről (NRP) beszélt. Ennek célja, hogy a súlyos adósságokat maga előtt görgető gyárat biztos növekedéshez és nyereséghez segítse. Ennek eszközeként a következő két évben 14 új autót mutat be a Nissan. A Nissan mm.e koncepcióautó a következő Micrát előlegezi meg. A Nissan egy erős karakterű kisautót kívánt megalkotni az mm.e-vel. A Crossbow tanulmányt nem fogják gyártani, feladata, hogy a Nissan 4×4-es hagyományaira és értékeire felhívja a figyelmet. Érdekessége, hogy ajtói egymással szemben nyílnak, a beszállást kibillenő fellépő segíti.

A Ford standon a módosított Focus mellett a Fiesta harmadik generációjának jutott a főszerep. A kis Fordra nehéz feladat vár, a kiéleződött kisautó szegmensben új versenytársakkal kell felvennie a versenyt.
A Fiesta alapjaira épített városi szabadidőautó, a Ford Fusion csak tanulmányként van jelen a Ford standon, ám kedvező fogadtatás esetén hamarosan akár gyártásba is kerülhet a kis terepjáró.
A Fusionben mutatják be a Fiesta DISI-ből ismert új, közvetlen befecskendezéses 1.1 literes benzinmotorját, mely turbófeltöltő segítségével 110 lóerőt termel.