5290 négyzetméteren állít ki idén Frankfurtban az Opel. Ezt a hatalmas területet több világpremierként bemutatkozó autóval töltötte meg a General Motors leányvállalata. Ezek között is kiemelkedően érdekes a nyitott Frogster. A Frogster elnevezésről a Laubfrosch becenevű régi Opel juthat eszünkbe. Az 1924-ben megjelent, magyarul levelibékát jelentő autó jellegzetes zöld színéről kapta nevét. Színe mellett nyitott karosszériájával is hasonlít előfutárára a Corsa alapokra építkező tanulmány. A Laubfrosch fontossága abban áll, hogy kevésbé jómódúak számára is lehetővé tette az autózást.

A Frogster hossza 3,7 méter. Ezzel az autóval a jövő kisautóját közelítik meg újszerűen az Opel tervezői. Teteje nincs, ehelyett egy motoros roló húzható az utastér fölé. Két sínben futnak a lamellák az övvonal magasságában. Az egyenként lehajtható négy üléssel a vezető szabadon választhatja meg, milyen kialakításban kívánja használni járművét. Gombnyomásra alakítható egy- vagy kétüléses roadsterré vagy három- illetve négyüléses kabrióvá. Vezetővel és utassal platós kisteherautó varázsolható a Frogsterből. Parkolni a három méter hosszú és 1,3 méter széles rolót a műszerfalig előrehúzve érdemes. A PDA (magyarul digitális személyi asszisztens) segítségével vezérelhető a roló, de slusszkulcsként is ez szolgál. Az eszközt a műszerfalra téve a PDA a rádió, a klímavezérlés és a szellőzés képernyőjeként működik.

A Frogster sorozatgyártását egyelőre nem tervezi az Opel.