Az izgalmas formájú, nyitott Ford Start tanulmányautó bemutatóján a Pininfarina mérnökei a korai találgatásokat megelőzendő gyorsan leszögezték, hogy az autó sosem kerül gyártásba. A Ford alapra épített autó célja a Ford Europe és a Pininfarina közti megállapodás bevezetése, mely szerint a nyitott kis Ford, a Ford StreetKa két év múlva a Pininfarina műhelyében kerül gyártásba.

A Ford Startot egy kétliteres Ford Duratec motor hajtja, de teljesítményét Garret turbó segítségével 200 lóerőre növelték. A 4.2 méter hosszú 2+2 üléses kupé formája a gyáriak szerint tökéletesen illeszkedne a Ford modellkínálatába. Az autós sportos jellegét hangsúlyozza a magasan futó övvonal, a kicsi első és hátsó túlnyúlás, valamint a hatalmas 19 colos felnikre szerelt 245/35-ös gumik.

Az autó külső vonalvezetése letisztult, de nem banális. A formai játék része a hagyományos formájú hatküllős könnyűfém felni garnitúra. A belső kiképzésre is a letisztultság jellemző, a kapcsolók és órák rendezetten helyezkednek el, némi retro érzést kölcsönözve a Startnak. Belül a vörös szín uralja a teret.

A Ford Start teteje az aktuális trendnek megfelelő kemény fémtető, amit a vezető egyetlen gombnyomással elsüllyeszthet az autó hátuljában. A kupé-kabrió átalakulási művelet csak néhány másodpercet vesz igénybe.