A sajtó munkatársai már a mai nap láthattak egy különleges tanulmányautót az Audi a Frankfurti standján. Az Avantissimo névre keresztelt kombi karosszériás autó formavilága követi a 2002-re beharangozott Audi A8-as által kijelölt irányt.

Az autó orr részén megtaláljuk az új modelleken már felfedezhető kettős krómozott alsó és felső hűtőmaszkot. Egyedi, méretesebb első lámpákat kapott az autó, mint amelyekkel az A8-as rendelkezett.
Nem csak 5,06 méteres hosszával kelt feltűnést az Avantissimo, de hatalmas, magasfényűre polírozott kerekeivel – amelyekre Michelin gumikat húztak – is, növelik a látványt. A kerekeket ellátták egy speciális, úgynevezett PAX rendszerrel, amely megakadályozza, hogy a kerekek defekt esetén veszítsenek nyomásukból. Az első Bi-Xenon fényszórókat “összehangolták” a kormányművel, így kanyarodáskor a fénycsóva követi a kerekek mozgását. Üvegtetővel látták el a tanulmányautót, amely gombnyomásra átlátszóból egyszínű fehérré válik. Már a jövőt idézi az autó vezetőfelismerő rendszere, amely az egyén újlenyomatát veszi alapul. Olyan elemek gondoskodnak az utasok kényelméről, mint a légrugózás, és a belső tér multimédia rendszere. A tervezők célja a lehető legegyszerűbb kezelhetőség volt a multimédia esetében, amelynek több része a kormányról is vezérelhető. Az autó jellegének megfelelően a belső tér kialakítását a maximális luxus jellemzi, pasztellszínű puha bőrrel borítottak minden felületet.

Egy 4.2 literes V8-as erőforrás gondoskodik az Avantissimo mozgatásáról. A megfelelő teljesítmény elérése érdekében hengersoronként egy-egy turbóval is megspékelték az erőforrást. A mérnökök által a v8-as blokkból kihozott legnagyobb teljesítmény 430 lóerő lett, a biturbó erőforrás e mellett 600 newtonméteres maximális nyomaték is figyelemreméltó. A motor teljesítménye automata váltón keresztül jut a kerekekhez, míg a hangja egy négy rozsdamentes acélból készült véggel ellátott kipufogórendszeren keresztül jut a külvilág felé.