A Mégane-t leváltó autó szélesebb, magasabb és hosszabb lesz a most futó változatnál. A luxusautók közé pozícionált Avantime és a Vel Satis formájára ütő új Mégane a konszerntestvér Nissan Almera műszaki komponenseit használja. Erre az alapra építi a Renault a Mégane Coupét és a kabriót. Nem marad utód nélkül a megteremtett új piaci résben igen sikeres terep egyterű, a Scénic RX4 és a Scénic sem.

Nem kizárt, hogy a Clio V6 sikerén felbuzdulva a Mégane-ból is készít sportautót a brit TWR (Tom Walkinshaw Racing). Ennél valószínűbb az a feltételezés, hogy a Clio Sport 172 lovas blokkja bekerül a Mégane utódjába. Valószínű a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok megjelenése is, kezdve az 1,2 literes lökettérfogattól.

A Renault különösen jól szerepel a törésteszteken. A Renault Laguna II máig az egyetlen autó, amelyik biztonságára öt csillagot kapott az EuroNCAP teszten.
Ezt az utasok biztonsága mellett imázs szempontból is felbecsülhetetlen értékű eredményt a Mégane-nal is megcélozza a francia gyár. A hírek szerint megtalálható lesz az új autóban a Lagunából ismert kulcsnélküli zárrendszer.