Sajnos Ranga László már nem érhette meg, hogy fia egy magyar I. Osztályú bajnoki futamon rajthoz álljon. Ezúttal sem a mezőny tagjaként csak, mint előfutó versenyez az Ifjabb Ranga. Suzuki Swifttel állt rajthoz, a navigátorülésben pedig nem más diktálta az itinert, mint Büki Ernő, az apa egykori társa.
Péntek délután rendezték a Mecsek Rali prológját, amely bár nem számít bele a végeredménybe, azért a versenyzők teljes erőbedobással küzdöttek.
A prológon a Szeleczky Tamás által vezetett Ford Escort WRC volt a leggyorsabb, mögötte a másik WRC-vel a Toyota Corollával Benik Balázs következett. Benikkel azonos időt futott a Citroen Saxo Kit-Carral versenyző Bútór Róbert-Tóth Vilmos páros.

Szeleczky Tamásnak ezúttal csak a vezetéssel kellett törődnie, mert ezúttal az autó remekül muzsikált egész nap. Ennek megfelelően a pilóta kihasználta a másik WRC-vel versenyzővel szembeni előnyét, azaz, hogy Benikkkel ellentétben ő jó ismeri a pécsi pályákat.

Benik Balázs nem kezdte valami jól a napot egy rossz gumiválasztás és a pályák ismeretlensége miatt, több N csoportos és F2-es autó is jobb időt ment nála. Szabó Gergőék az összes F2-es autónál gyorsabban hajtottak a Golf Kit-Carral, így az élen álltak a csoportban. Az N csoportban Aschenbrenner Gyögy állt az élen két gyorsasági után, őt a két testvérpáros Oroszlánék és Tagaiék követték, mindhárom páros Mitsubishi Lancerrel versenyez.

A szombati első gyorsaságin a pécsi Kiss Ferencnek nem úgy alakultak a dolgok, ahogy azt szerette volna Mitsubishi Lancer Evo V-öse defektet kapott. Még ennél is rosszabb volt számára a második, ahol az autó végleg megállt, tönkrement ugyanis a motorja. Ifj Angyalfi Károlynak is meggyült a baja a Lancerrel, az ő autóján a váltó ment tönkre.

A nap folyamán egyre jobban száradtak a pályák és mindenki áttért a slick gumikra, így egyre gyorsabbak lettek a versenyzők.
Aschenbrennerék később feladták a versenyt, tönkrement ugyanis a Mitsubishi Lancer. Ezzel távolabbra került számukra a bajnokság, ugyanis az összetettben élen álló Tagaiék még versenyben vannak.
A nap első gyorsaságiain Bútorék kissé álmosan versenyeztek, így tudott Szabó Gergő kissé elhúzni tőlük, ám egy megforgást követően, a Citroennel versenyző pilóta ismét felzárkózott.

A nap végére a Ford WRC-vel versenyző Szelecky Tamás majdnem két perces előnyt gyűjtött össze a felszáradó pályákon. Elmondása szerint vasárnap kissé visszafogott tempó mellett a biztos célba érkezés lesz a céljuk, emellett természetesen az első helyet is szeretnék megőrizni.
A többiek kiesése után egyre jobban elkezdett felzárkózni az Oroszlán testvérpáros Tagaiékhoz, majd megnyerve két szakaszt meg is előzték őket, így az abszolút harmadik helyet is megszerezték a nap végére.

Vasárnap hat gyorsasági várja a versenyzőket, mielőtt fél háromkor a célba érnének.

Abszolút sorrend az első nap után:
1. Szeleczky Tamás, Penderik László Ford Escort WRC 49:49,
2. Benik, Somogyi Toyota Corolla WRC +1:58 p .
3. Oroszlán L., Oroszlán T. Mitsuibishi Lancer Evo6 +2:13 p .
4. Szabó G., Táborszki , VW Golf Kit-Car +2:20 p .
5. Tagai T., Tagai R. Mitsubishi Lancer Evo6 +2:31 p
6. Bútor, Tóth V. Citroen Saxo Kit-Car +2:38 p

A bajnokság állása a Mecsek Rali elött:

1. ifj.Tóth/Tóth (Peugeot) 140
2. Érdi/Varga (Subaru) 105
3. Tagai/Tagai (Mitsubishi) 52
4. Benik/Somogyi (Toyota) 38
5. Asi/Koti (Mitsubishi) 36
6. Kiss/Tábori (Toyota) 30
7. ifj.Angyalfi/Kazár (Mits.) 26
8. Oroszlán/Oroszlán (Mit.) 22
9. Vizin/Doromby (Subaru) 19
10. Bútor/Tóth (Citroën) 18